Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

När kan man skapa bröllopsprogrammet om man inte ens vet vilken präst man får?

Sosi15 skrev 2015-04-21 19:14:30 följande:
    Skippa vigselprogrammen. 
    Numret på Psalmerna står på tavlorna i kyrkan, alla får låna psalmböcker och era egenvalda musikstycken är det ju bara att lyssna och njuta av och resten sköter prästen. 

Vi hade inga program, det gick hur bra som helst.
    Gästerna tittade på oss och följde med i vad som hände där framme istället för att sitta med näsan i ett program Flört
  • Chicita
    gloriousgirlgirl skrev 2015-04-22 21:05:49 följande:

Jag har utmattningssyndrom sedan 1 år tillbaka och min hjärna pallar inte med såna här osäkra grejer även om det bara är smågrejer.

Vet precis hur det känns, jag gick in i väggen i mitten av maj förra året och fick ett återfall nu förra månaden.

Det ska mycket till för att prästen ska säga nej till musik. 
    Då ska den vara ytterst olämplig, typ driva med kyrkan eller vara satanistisk osv...
    Vanliga typ kärlekslåtar brukar inte vara några som helst problem. 
    Och annars kan du maila församlingen (pastorsexpeditionen) och säga " vi gifter oss i X kyrka, X datum och tid, vi vill ha dom här låtarna. Är dom ok?"

Det som kan vara problem är om ni vill att kantorn ska spela vissa låtar, för det är inte säkert att hen klarar av det och då kan hen säga nej. Men har ni egna musiker så är det nästan bara att börja skriva ner låtarna :) 
  • Chicita

Det brukar man få veta samtidigt med prästen ungefär. 

Men kontakta pastorsexpeditionen och prata med dom. Förklara också att du behöver få tag i den som ska spela och kolla musik med den :) 

Svar på tråden När kan man skapa bröllopsprogrammet om man inte ens vet vilken präst man får?