Panik!
Ska gifta om om ca 2 månader. Nu börjar jag känna panik!
Först och främst lider jag av fibromyalgi som gör att jag inte kan lita på kroppen. Värken kommer vara där, det vet jag, men jag är så rädd för att snubbla och än värre ramla på väg fram till altaret. Då jag ska ha en knäkort klänning vill jag allra helst ha lite klackar på skorna. Men självklart ökar detta risken till att hamna på mage... Har redan köpt ett par låga skor som jag tar på mig efter vigselakten, men det ser ju inte alls lika fint ut som med klackar. Speciellt då jag är typ tre äpplen hög och har rätt korta ben.
Letat skor febrilt men hittar inget som jag kan tänka mig, om de inte har "farliga" klackar vill säga. ;)
Sen att stå upp, helt stilla, under så lång tid brukar göra att kroppen får spatt. Det är det som gör allra värst ont för mig.
Sist, men det som verkligen oroar mig mest, är att även min urinblåsa spelar mig spratt. Just nu planerar jag för att inte dricka någon vätska alls 1 dygn innan. Fast inte ens då skulle jag nog kunna vara säker. :( Jag kan kissa men sen efter en liten stund vara kissnödig igen. Och när jag blir kissnödig innebär det att jag måste till toa NU! Självklart borde jag ha fått hjälp för det här, eller mer tydligt beskrivit mina problem inför en läkare. Men nu är det ju lite sent påtänkt (när det gäller inför bröllopet åtminstone).
"Höga" klackar, utan vätska och stå still i minst 30 minuter. Vad tänkte jag på?
PS. Mitt problem med blåsan är något som jag inte har delat med någon, någonsin! Har haft dessa problem i över 25 år...