• ViskesLopme

Klänningsmodelll för stor byst

Vilka typer av modeller tycker ni passar bäst för stor byst? Det är framförallt halsringning/ärmar jag funderar över.

Jag har själv 65J (hoppas på att få förminska i framtiden) och tittar fram och tillbaka på vad som blir snyggast och ändå fungerar praktiskt.
    Hur resonerar ni?

• Svar på tråden Klänningsmodelll för stor byst
  • ViskesLopme

Ja det är ju lite som ni båda säger. Jag känner mig smalare med lite sweetheart-ringning då man se mindre tyg men samtidigt får det mig att se väldigt vulgär ut.
    Off-shoulder har jag aldrig tänkt på då jag är mer bohemisk men min kropp är så motsats till allt bohemiskt mode XD Får ta och prova i fler butiker!

Det är så svårt... Brösten får mig ju att se mycket större ut än vad jag är och när jag klär mig så att man ser hur smal jag faktiskt är om midjan gör brösten allt porrigt istället. Min sambo tycker att jag får allt från (inte urringade) linnen, t-shirt och polotröjor att se porrigt ut så det får väl bli sopsäck eller nåt på bröllopet om fokuset inte ska  ligga på mitt byst....

• ViskesLopme
    augusti skrev 2015-05-12 12:22:11 följande:

Jag funderar på om sjöjungru modell kanske får dina bröst att se mer proportionerligaf ut.

Jag tror att princess klänning eller dyl kan få dig att framstå som tjock bara. Som någon sa kanske en båtringning med sjöjungfru botten.

Typ exempel

image.dhgate.com/albu_299413175_00-1.0x0/sexy-bateau-lace-applique-3-4-sleeves-mermaid.jpg

weddingids.com/wp-content/uploads/2015/03/mermaid-wedding-dresses-with-off-the-shoulder-sleeves-modern-design-9-on-cake-wedding-ideas.jpg

• ViskesLopme
    ViskesLopme skrev 2015-05-12 17:59:45 följande:
    ViskesLopme skrev 2015-05-12 17:59:45 följande:
    De var ju fina, speciellt första. Älskar sjöjungfru modellen, MEN jag har oproportionerligt lång rygg och korta be så den modellen har passat min kropp jättebra men mina ben ser superkorta ut. Men ska titta på klänningar med den typen av ringning i spets.!
  • ViskesLopme
    Fru Lindau skrev 2015-05-12 22:12:59 följande:

Lyckas inte peta in en bild i inlägget, men har lagt upp en i galleriet, om du vill se ovan nämnda urringning...

Men.. Vart hittar jag det? 
Svar på tråden Klänningsmodelll för stor byst