Pess skrev 2015-05-28 14:41:49 följande:
Väldigt intressant att läsa hur andra ser på dessa frågor, när jag läser kommentarer likt den under, om hur "majoriteten av alla män" är och beter sig, så blir jag så extremt glad över hur min sambo är som person! :D
Han har aldrig brytt sig om porr, testat när han var "ung" men det var inte hans grej, han skulle aldrig få för sig att ladda hem sådant, han har alltid varit av åsikten att tjejer på krogen är "äckliga", och har aldrig raggat på någon där, och knappt varit ut på festställen under sitt liv över huvud taget. Han kan nog räkna gångerna på en hand nästan. Och något som verkat låta helt omöjligt och världsfrånvänt enligt många, men han VILL inte titta på andra, det är inget jag tvingat på honom, utan både han och jag är "lagda så" att vi inte får ut något av det, det är totalt ointressant, och vi vill bara "ha" varandra, fysiskt och att se på på ett sexuellt sätt. Hur vi lever, tänker och känner påverkar ju såklart våra gränser för vad som är okej och inte, då en sak som kanske är "normal" för någon annan, blir långt ifrån det "normala" hos oss att det skulle bli ett problem, om ni förstår :) Både han och jag är rörande överens om att det hade förstört "det fina" vi har, om vi skulle börja bete oss så, enligt oss, äckligt.
Att vara förmögen att se och avgöra att det finns snygga människor runt omkring en är ju inte samma sak som att ha en strippa knät. Har man ändå så avslappnad syn på det tycker jag det är märkligt att själva doppandet är så förbjudet?! haha. Skulle min kille bli kåt till en strippa kan det likaväl vara en prostituerad som ser till att han får "göra klart" också. Som tur är vill han inte ha varken strippor eller horor ;)
För mig känns förklaringen att man "litar på sin sambo, drf är det okej", väldigt sorglig. Jag litar också på min sambo, jag tror aldrig att han hade legat med någon annan, jag litar på honom så mycket att jag vet att han inte "ens" hade velat ha någon naken strippa gnidandes i hans knä.
Jag har många gånger av tjejkompisar fått förklarat att anledningen till detta "jag litar på honom så han får göra vad han vill bara han inte doppar.." egentligen grundar sig i att de inte alls litar på sin partner när det kommer till kritan. De är bara rädda att om de skulle försöka hindra honom så skulle han gå över gränsen och vara "otrogen", eller lämna dem, så de intalar sig att det är okej, för att de inte vill bli sårade. Säger inte att det är så i samtliga fall, men många känner sig tyvärr "tvingade" att acceptera ett beteende de känner är respektlöst bara för att det "killar måste få göra så".
Jag förstår problemet, skulle heller aldrig vilja vara med någon som jag måste "förbjuda" från saker denne vill göra, eller begränsa den på andra sätt, hade känt mig som världens partypooper, så jag hade tur som fann min "tråkiga" sambo att dela mitt liv och kärlek med ;) Vi passar varandra perfekt ;)
Ang. TS fråga är det såklart inte otrohet om båda parter tycker något är okej, men i detta fall tycker TS inte att det är det, då blir det, enligt mig, ett svek.
Och nightrod, är det TS blivandes kompisars ansvar att se till att strippan har jobb? ;)
Ursäkta att detta blev mycket om mig nu, men kände att vissa av kommentarerna var riktade mot det jag skev! :)
Alla män kan lätt säga att dom inte är intresserad av porr. Men dom är ändå det