Strippa på svensexa?
Jag tycker inte att det är okej med en strippa på sambons svensexa. Det är han medveten om och hans vänner också, men de säger att jag inte får ha några åsikter om den. Skulle min sambo säga att han var obekväm med en manlig strippa på min möhippa skulle jag självklart respektera det (fast det är nog jag som skulle vara mest obekväm med det).
På något vis är det tanken om "en sista natt i frihet" som stör mig, för jag har inget intresse av att låsa in min sambo efter bröllopet och aldrig låta honom gå ut med grabbarna igen. Fast det låter ju som att det är vad de tror om de ska ha honom en sista kväll där jag inte får ha något att säga till om.
Precis som TS skriver så vill jag bara ha min sambo. Det spelar ingen roll hur dregelsnygg någon annan är är, jag ska gifta mig med den snyggaste man jag någonsin mött och som gör mig knäsvag på riktigt.
Att antyda något annat genom att hyra en strippa skulle på något vis signalera att hans vänner tycker att jag inte är något att ha och han ska få titta på en snygg tjej en sista gång innan gifter sig. Men lyckligtvis bor vi åt helsike för långt bort från allt roligt för att de ska lyckas med det, så egentligen är jag inte orolig. Det är "du får inte tycka något" som stör mig. Jag har ETT önskemål, förutom att han kommer hem helskinnad och utan att de rakat av honom allt hår och skägg, och det är att de inte har en strippa.
Men å andra sidan vet de att jag hatar ovisshet och tar allt de säger på allvar, så svensexan handlar nog mest om att jävlas med mig. Mest troligt kommer de sitta i en stuga ute i skogen och dricka whisky och röka cigarrer, så all nakenhet kommer vara av det manliga slaget