Brudtärnan pojkvän tar för stor plats
Jag har ett problem som gör mig riktigt ledsen och jag vet inte vad jag ska göra. Min brudtärna är min bästa vän sen 10 år tillbaka. När hon tackade ja så visste hon precis vad jag förväntade mig.
Första smällen kommer när hon ställer krav på att hennes kille måste sitta bredvid henne på festen. Gärna på honnörsbordet. Jag förklarade att det inte finns plats för fler där och då tycker min brudtärna att jag ska sätta mina föräldrar på ett annat bord istället så hennes pojkvän får plats. Hon hotar med att pojkvännen inte kommer om dom inte får sitta bredvid varandra.
Andra smällen var nu när det var dags att fixa våra outfits för den stora dagen. Jag och min fästman vill att brudtärnan och best man ska matcha. Men min brudtärna vägrar matcha om hennes kille inte får ha samma färg. Så vi skiter i idén om matchning för varken jag eller fästmannen vill att det ska se ut som att hennes pojkvän har någon speciell roll.
Tredje smällen kom igår, då jag fick veta att en annan vän som bara är vanlig gäst har planerat hela min möhippa för att min brudtärna inte bryr sig. Brudtärnan hade i princip avsagt sig allt ansvar. Hon sa att de fick göra vad dom ville för mig men om det kostade för mycket så kan hon inte komma. Och om hon kommer så måste hennes pojkvän få följa med..
Igår fick jag nog och frågade min brors flickvän om hon kan vara tärna också. Hon tackade ja och det känns skönt för hon har varit mer inblandad i processen än brudtärnan varit. Brudtärnan var inte ens med och provade klänning..
Jag vill helst av allt sparka min tärna för hon gör mig bara ledsen men kan man göra det? Hennes pojkvän tar för stor plats! De har ett dåligt förhållande och min vän vågar inte säga emot honom men jag kan inte acceptera detta. Ville inte ens ha hennes kille på mitt bröllop från början men bjöd honom för hennes skull. Visade sig vara ett misstag. Vad ska jag göra???