Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Gäster ta med bröllopstårta?

Det är ingen tradition som säger att man ska ta med sig något i matväg. 

Det stod inte att det var typ knytkalas och att därför så skickar dom ut nu vad alla ska ta med sig så att inte alla kommer med en stor stek och ingen tar med potatis? 

• Chicita

Då låter det väldigt skumt. Skrikandes

Jag kan bli lite sådär motvalls käring om någon försöker tvinga mig till något (även om jag egentligen tycker att det är roligt).
    Så jag skulle nog ha köpt tårtbottnar på affären, kletat på lite halvmosad banan på ena botten och slängt på lite hallonsylt på den andra. 
    Lagt ihop dom och så hällt lite vaniljkräm över hela alltet och så kletat på vispad grädde rätt grovt och slängt på lite frukt.

Det är ju faktiskt ingen som sagt vad tårtan ska innehålla eller hur den ska se ut Tungan ute

Eller så skulle jag tagit med en fin tårta, men ingen present.

• Chicita

Om det hade hänt något så hade dom kunnat tala om det. 

Typ "hej, vi har råkat ut för XXX och vi står nu i valet mellan att ställa in bröllopet och att be om hjälp. Skulle det vara möjligt för er att ta med en tårta för 10 personer så hjälper det oss massor, självklart ser vi det som er gåva till oss. Hör gärna av er om det inte går så vi vet"

Nu låter det som att dom vill ha tårtbuffé men att det blir för dyrt att fixa på egen hand. 
    En tårta för 10 pers kan ligga på mellan 300 och 600:- beroende på utseende och fyllning. Det är inte alla som har råd att lägga så mycket på en present ens. Och att behöva köpa både tårta och present och ha det som nästan ett krav... det är fult, sniket och respektlöst. 

Världen stannar inte för att man gifter sig. 
    Men tyvärr tror många brudpar det, att allas liv helt plötsligt kretsar runt deras bröllop. Man ska dyka upp i rätt sorts kläder (vissa kräver till och med rätt färg på kläderna) med en present som oftast prickas av på en önskelista antingen på butik eller hos någon förälder eller syskon så man vet att man får precis det man önskar sig. Sen ska man glatt ställa upp på allt som brudparet önskar i form av lekar och annat...
    Man kan känna sig som en statist ibland... Stå här, lek här, gör det här, le, kramas... gratulera oss - varsegoda här har ni såpbublor och ris, se till att önska oss ett lyckligt liv nu... 

Ber någon om hjälp så är det en sak,
    Skickar någon en order så är det en helt annan sak... 

Svar på tråden Gäster ta med bröllopstårta?