Inlägg från: stresso |Visa alla inlägg
  • stresso

Gäster ta med bröllopstårta?

Jag skulle nog också ha varit ute i bättre tid med ett sånt önskemål till våra gäster och om jag var du skulle jag bara säga att jag har tyvärr inte möjlighet att ordna en tårta åt dem, för jag vet att jag skulle gå omkring och vara sur över det om jag ställde upp. Inte för att jag blivit ombedd, utan för att det är ett väldigt konstigt sätt att be om hjälp på. Ett sånt önskemål bör komma från dem personligen - ett telefonsamtal hade räckt! - inte på armlängds avstånd i ett brev, förklätt som nån slags ära. Ödmjukhet kommer man långt med hos mig. Men de kanske inte fattar alls att du kan ha uppfattat det såhär, de kanske tror att de har gjort nåt högtidligt av en tjänst de aldrig trodde att du skulle tacka nej till. Många blir lite förblindade av alla bestyr....
    Mitt enda tips: ta det beslut som gör att du ändå kan njuta av och delta i bröllopet till fullo. Om det är att baka tårtan och släppa det klumpiga brevet eller om det är att vänligt meddela att du tyvärr inte har möjlighet är helt upp till dig!

Svar på tråden Gäster ta med bröllopstårta?