Diamant till ring!
Har kollat på en annan sten nu som är 0.7 Ct. G SI1 den ha GIA cert. Den fick 0.9 på HCA och verkar vara helt okej även om den inte är True Hearts.
Man borde la inte se nån jätteskillnad på G SI1 och H VS1?
Har kollat på en annan sten nu som är 0.7 Ct. G SI1 den ha GIA cert. Den fick 0.9 på HCA och verkar vara helt okej även om den inte är True Hearts.
Man borde la inte se nån jätteskillnad på G SI1 och H VS1?
På certet står det "Clarity CharacteristicsCrystal, Cloud" Vad som nu menas med det?
www.gia.edu/cs/Satellite%2FDispatcher&childpagename=GIA%2FPage%2FReportCheck&c=Page&cid=1355954554547&reportno=6201182946
Har börjat kolla en del på Vanbruun nu oxå men börjar snart ge upp... De finns helt enkelt för mycket att välja på. Vet inte hur många timmar jag lagt ner på detta nu
Ser både fördelar och nackdelar med både Vanbruun och James Allen.
På ringen på JA är det vitguld i infattningen och på Vanbruun är det platina. Gillar dock designen bättre på JA. Ringen på JA är dock drygt 2000 kr dyrare.
Det kanske dock går att få platina i infattningen även hos James Allen om man säger till...
Hej Jimmieboy,
Kul att du tittar på våra ringar.
Vilken som är vackrast kan bara du svara på. Vi prismatchar James Allens priser (ink alla införselkostnader ex moms) för lösa diamanter så hittar du någon där som du gillar kolla med oss :)
Ha en fantastisk helg och fortsatt sommar!
Hej,
Såhär på kvällskvisten kunde jag bara få tag i denna på vår Instagram, här infattad med en diamant om 0.85 Carat, det kanske hjälper något :)
instagram.com/p/udCg4Rky3t/
Trevlig kväll.
Tack, roligt att höra! :)
Ja absolut det funkar fint och kan vi inte det så kan vi säkert hitta en minst lika bra sten med 360-bilder m.m. till ett motsvarande pris. Maila info@vanbruun.com så får du svar inom några timmar.
Nu ska de nog bli rätt
Depth 61.6 %
Table 55 %
Crown Angle 34.5°
Crown Height 15.5%
Pavilion Angle 40.6°
Pavilion Depth 42.5%
Ser jätte bra ut!
Läs detta om feather inclusions near the surface or girdle.
www.pricescope.com/journal/diamond_feather_inclusions_durability_risk
Det är säkert ingen fara men bra att ha i åtnke när det är en SI inclusion.
Du kan be van bruun dubbelkolla att den är i sin ordning.
Annars är sifforna verkligen bra. Det kommer vara mkt fire med tanke på att bordet bara är 55. Snyggt!!
syns gör den nog inte. eftersom den e på kanten kan du ju täcka den med en "plupp". känns det bra så köp den. verkar vara väldigt fin!
nej, därför skulle det eg vara bra om en gemmolog typ titta på den innan, men can bruun säger ju att det är riskfritt. å andra sidan har du lagt ned så mkt energi att hitta en så fin sten, och spricker den så får du en "likvärdig" men dvs ex/ex/ex, me. allt det andra table depth crown och pavilion kan bli hur som helst. o alla ex/ex/ex är ju verkligen inte lika fina.
jag tror jag skulle våga satsa att köpa ich fatta den hos van bruun och då ifall den spricker så är chansen högre att de kan finna en likvärdig sten att ersätta med än om man fattar den hos vanlig guldsmed. de är dessvärre inte så himla påkästa om duamanter som man skulle kunna tro.
Fick ett till bra svar från Vanbruun nu så jag känner mej ganska så lugn med att köpa den stenen...
Är inte alltid bra att läsa för mycket på nätet. Olika experter tycker ju olika om det.
Så ska maila dom och säga att jag vill ha den :D
Måste tacka dej för all hjälp oxå :D