Inlägg från: Nyfiken gul , nu fru |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul , nu fru

    Varför är vänskap så svårt?

    om du från början gav henne uppdraget med viss tvekan så kanske den tanken ändå legat och grott mellan er.  Hur saker o ting uppfattas har till stor del också med ens utstrålning att göra. 

    jag skulle till att börja med aldrig dela ut en uppgift jag inte är helt hundra på. Hellre avstår jag helt än att börja kompromissa redan från början.  Känns det inte rätt så är det inte rätt. Enkelt. 

    sen är jag väldigt kluven till det här med tärnor osv.   Är tanken att bröllopet planeras av brudparet enbart så tycker jag att då hålls alla utanför den planeringen och en tärna får kanske högst ha en åsikt om hurvida en klännningsmodell passar eller inte på hennes kropp.  Jag personligen tycker det är oschysst att nej hon får inte vara med och planera men hon ska vara med och välja ditten och datten och ha åsikter om en del saker men ska inte vara med o bestämma.  Antingen ÄR hon med och planerar som en god vän att bolla tankar o ideer med eller så är hon det inte alls.
    En tärnas uppdrag börjar på bröllopsdagen och hon gör som hon är tillsagd eller som kommit överens om.  MIN åsikt 

    så ja ni kanske borde ha satt er ner i början och diskuterat igenom exakt vad hennes roll i det hela var från början till slut och vad du förväntar dig av henne under resans gång. 

    Det är tråkigt att det blev som det blev men jag tycker nog ni har gjort fel båda två. 

    Släpp det och gå vidare.  Du kanske kan skriva ett brev till henne och förklara din sida av det hela. Resten är upp till henne.  Du kan inte kräva en ursäkt av henne och hon kan inte kräva en ursäkt av dig.  Det är något ni båda får jobba fram i så fall.

Svar på tråden Varför är vänskap så svårt?