• stresso

Någon mer som har "barnfritt"?

Vi skrev: Vi önskar oss en vuxenfest och skulle uppskatta att ni lämnar barnen hemma denna kväll. Ammande barn är såklart välkomna!

(fick jag välja helt fritt skulle även de ammande barnen lämnas hemma, men det går ju bara inte). Ett par har aldrig varit ifrån sin 8-åriga dotter en natt, av dem kommer den som står min blivande man närmast och den andre stannar hemma med dottern. En av mina kusiner tackade nej för de kunde inte ordna barnvakt (de har dessutom ca 40 mil från sitt hem till vårt bröllop) och en vän var orolig för huruvida deras då nyfödda dotter fortfarande skulle amma vid tiden för bröllopet, men självklart ska ett så litet barn vara med sina föräldrar så det var inga problem.
    Ingen har öppet sagt något negativt om detta, tvärtom har flera par sagt att de ser fram emot en kväll utan barn! Ett bröllop med fest och alkohol (vi är dessutom omgivna av vatten) är inte den bästa platsen för barn, vi har inte egna barn och vi vill att vårt bröllop ska kretsa kring oss, därför valde vi som vi gjorde. Hade vi haft bröllop med kaffe och tårta efter hade vi antagligen bjudit även barnen.
Svar på tråden Någon mer som har "barnfritt"?