• Plättis

Någon mer som har "barnfritt"?

Vi skrev "vi önskar oss en barnfri kväll så att alla föräldrar kan slappna av och njuta lika mycket som oss", och förvarnade i januari om att vi skulle ha barnfritt. Och alla respekterade vårt önskemål, ingen ifrågasatte något alls. Men vår lokal var mycket olämplig för barn då den låg precis vid vattnet med en brygga ut. Vi har inga egna barn och inga syskonbarn, utan det handlade om tio kusinbarn.

Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Plättis

För oss spelade inte åldern någon roll. Vi bad alla hitta barnvakt, oavsett om det var för den minsta som är 2,5 eller den äldsta som är 14. Eftersom vi känner barnen det handlar om vet vi att ingen av dem hade suttit snällt under middag och tal, och jag hade inte kunnat slappna av en sekund då lokalen ligger precis vid älven och har en brygga ut i vattnet.

Men vi hade velat ha barnfritt även om vi haft en annan lokal, det blir en helt annan sak när det är barn närvarande. Hade vi haft egna eller om våra syskon haft barn kanske vi skulle tänkt annorlunda, men i och med att bröllop är av intresse främst för de vuxna känns det helt okej att be föräldrarna hitta barnvakt.

Min lillasyster är 17 och min mans yngsta bror är 16, och de var yngst av gästerna (plus lillasysters pojkvän som är jämnårig med dem). Men att inte bjuda våra syskon var otänkbart. Det hade inte varit samma sak utan dem.

Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Någon mer som har "barnfritt"?