Ofint?
1cinalifetime skrev 2015-07-31 21:39:29 följande:
Man kan ju tycka att OSA är ett uttryck som tillhör allmänbildningen. Men...
Men då det inte verkar göra det har jag ändå en liten undran (borde ju finnas flera här på BT som har stött på OSA utan att veta vad det innebär, om det nu är så många som inte förstår vad det betyder).
Min undran är vad tror de inbjudna händer det där datumet som står vid OSA? Tror de att det är någon hemlig träff för de som förstår? Om man inte förstår allt i en inbjudan frågar man inte någon annan då?
Så nej jag köper inte att man inte förstår! Tyvärr tror jag att det är ett beteende och de som skiter i att svara gör det av ren vana.
1: att man inte behöver svara alls då man fått inbjudan, har man fått inbjudan så är man medräknad.
2: att man bara svarar om man inte kommer
3: att man bara svarar om man har något särskilt att informera om, tex allergier ,
4; att man svarar när själva datumet för eventet närmar sig. Så länge man svarar före dopet/bröllopet/festen så är allt lugnt
5: att man faktiskt inte förstår att man ska svara överhuvud taget
och sist då men inte minst... att man är en person som är allmänt slarvig med att läsa korrekt, slarvar bort inbjudan, inte minns osa-datumet och sju tusen andra ursäkter till att medvetet/omedvetet strunta i att svara.