• Nyfiken gul , nu fru

När åker man hem?

Mycket beror väl också på vilken typ av bröllop man har och vart man befinner sig. 

Ett bra råd är om man har övernattning på hotell är att se till att någon checkar in FÖRE festen, många hotell blir inte så glada över att ha ett rum orört tills nån behagar halft på lyset ramla in kl 3 på morgonen och vilja checka in.  En del hotell har tidsbegränsing för när man får checka in.  Kommer man inte före ett visst klockslag är rummet obokat och man kan snopet få stå där utan att ha ett rum att sova i.   

Mitt första bröllop då hade vi en tid att passa då vi skulle på kryssning. Båten gick kl 21 på kvällen och vi bröt upp 1½ timma före det .  Vi vigdes kl 14 och kl 15 hade vi brudskål i festlokalen så det var ju en del timmar att hinna med att äta middag och ha tårta och så.  Ett par kompisar lämnade före oss  då hon skulle upp och jobba tidigt dagen efter. 

Mitt andra bröllop då hade vi ingen fest utan åt midag på restaurang och hade mingel, tårta och paketöppning hemma hos oss i vårt hus.  Vi hade bokat hotell och vi hade talat om i förväg att vi skulle komma framåt kvällskvisten.  Jag tror klockan var omkring 20 när vi checkade in på hotellet. Då hade vi vinkat av de gamla gästerna först hemmavid (80-åriga mormor och sjukliga faster)  och sen blev vi inskjutsade till hotellet.  Hälften av gästerna skulle sova kvar i vårt hus så dom gick och la sig enligt uppgift framåt 2-tiden på natten efter dom kalasat på rester av tårta och kakbuffe.

Svar på tråden När åker man hem?