Inlägg från: Pess |Visa alla inlägg
  • Pess

Vad betyder äktenskapet för dig som troende?

Giftastankar59 skrev 2015-08-22 14:56:48 följande:

Det där med TRYGGHET är en viktig sak. Med det menar jag inte att ett samboförhållande inte ger trygghet. Ett BRA förhållande. Men just det att Gud välsignar äktenskapet är en stor sak. Det är en stor del av tryggheten, för mig.

Jag har varit gift 2 gånger tidigare. Inget alls att vara stolt över, för det betyder ju att jag också genomgått 2 skilsmässor. I båda fallen var jag gift med en icketroende. Det blev problem med än det ena och än det andra. Alkohol, bland annat. Jag jobbade inom församlingen som diakon en tid och under den tiden blev jag kallad många fula saker av min man, mina barns far. Det gjorde att jag jag småningom insåg att för att vara accepterad med den tro jag har måste jag ta mig ur äktenskapet. Låt inte någon trampa på dig för din övertygelse och tro. Det tar död på så mycket. <3

Vad hemskt det lät, vilken tur att du har tagit dig ur det äktenskapet. Vad skönt det måste vara att ha hittat kärleken i någon som respekterar dig och din tro, och som du kan praktisera din tro tillsammans med. Lycka till i ert kommande äktenskap! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vad betyder äktenskapet för dig som troende?