Inlägg från: Strangershouse |Visa alla inlägg
  • Strangershouse

Bröllop sommaren 2016

Vi gifter oss den 11 juni 2016, och jag längtar redan! Kyrka, festlokal och präst är bokas, två toastmasters är tillfrågade, samt tärna och marskalk.
    Färgtemat har vi bestämt till vitt, crème, naturbrun (ni vet som ofärgat papper eller en jutesäck) och mossgrönt, och jag tror att jag har en hyfsat bra bild över hur dekorationerna ska se ut. 

Nästa stora beslut är fotograf och inbjudningar, både svåra och stora beslut båda två! Då vi har pratat med de flesta redan och inbjudningarna skickas ut i november blir det inga save the date-kort för oss. 

Det som känns som störst frågetecken just nu är nog färden för oss mellan kyrka och fest, där har vi inga idéer alls. Klänning börjar kännas dags att kika på också. 

• Strangershouse
    weddinghelena skrev 2015-09-09 08:52:27 följande:

Om ni behöver fotograftips så kan jag hjälpa till :)

Absolut, du får hemskt gärna tipsa mig om fotografer! Nu har vi visserligen några på g, men mer tips är alltid välkommet! 
  • Strangershouse

Jag är så glad, för vår planering har äntligen tagit fart och det känns som om projektet har en klar och tydlig plan! Vi har skrivit en att göra-lista med prioritet på alla poster så vi vet i vilken ordning allt ska göras. Skönt att ha verklig koll på läget! 

Ännu gladare är jag för att jag äntligen har hittat min vigselring! Efter att ha letat på alla möjliga hemsidor och butiker hittade jag sweetrocks.se och nu när jag fått prova provningar så är jag 99 % säker på att ringen kommer vara av den här modellen på vår bröllopsdag! Det känns verkligen som ett viktigt steg och ett väldigt roligt delmål! Symboliskt liksom Glad

Svar på tråden Bröllop sommaren 2016