• mioliten

Bröllop sommaren 2016

krats89 skrev 2015-09-14 15:51:08 följande:

Vi vill ha ett barnfritt bröllop och hade tänkt skriva "Vi önskar hålla ett barnfritt bröllop." på inbjudan, men jag tycker det låter lite hårt. Är det någon som har ett bra förslag på hur man kan fortsätta den meningen så att det blir en lite mjukare framtoning på det hela..?

Förklara att ni är barnkära med ändå vill fira med de vuxna.
    Samt att tänka på är ju att dagen/kvällen kommer bli lång och barnen kommer bli trötta.. Men skriv med att ammande barn givetvis är välkomna.

Läste någonstans typ "Vi tycker mycket om barn men den här dagen vill vi fira med våra vuxna vänner"

Själva vet vi inte hur vi ska göra då vi har egna barn.. Det är inte så lätt att lämna bort dem till någon när alla vill närvara vid festen.. 

• mioliten

Vi har satt vårt bröllopsdatum till den 13/8-16
    Känns bra, vädret brukar vara bra den helgen och de flesta har återgått till vardagen igen. Vilket resulterar i att de vi vill ska komma, kan komma ;)

Vi har bokat kyrka. Jag har tittat på klänning från Lightinthebox, har hittat min favorit- men kan inte beställa än då jag precis fått barn och inte känner mig i form riktigt :P

Mina stora problem nu är tema till bröllopet. Lila eller blått är färger som vi har pratat om. 

Vi är inte riktigt överrens om gästlistan och håller på att leta efter en bra lokal att ha mottagningen i. 

• mioliten
    Loveit skrev 2015-09-30 11:51:43 följande:
    Vi har också det problemet. Men vi funderar på att fråga grannarna om dom vill ha barnen. Då hämtas barnen efter kyrkan då vi inte vill ha med dom på middagen.

Grannarna är väldigt barnkära och vi har rätt bra kontakt med dom. Vet dock inte om man ska låta dom sova över en natt långt före bröllop bara för att testa.

Jag vill inte lämna till våra grannar.. Vi känner dem inte på det sättet. Vet verkligen inte hur jag ska göra. Vill inte att ngn ska behöva ta ansvaret på festen heller.. :/ Har en som den stora tjejen ev skulle kunna vara hos.. Men den lilla vet jag inte..

Svar på tråden Bröllop sommaren 2016