Bröllop sommaren 2016
Hej alla blivande brudar!
Skapar en tråd för oss som ska gifta oss nästa sommar.,
Tips på lokal i Göteborgsområdet mottages gärna. Helst där d finns serveringspersonal på plats.
/ blivande mrs Tomar
Hej alla blivande brudar!
Skapar en tråd för oss som ska gifta oss nästa sommar.,
Tips på lokal i Göteborgsområdet mottages gärna. Helst där d finns serveringspersonal på plats.
/ blivande mrs Tomar
Hej. vi ska också gifta oss 6 augusti 2016. längtar sååå mycket. vi har bestämt kyrka, lokal och färger. det är allt än så länge. vad har ni valt för färgtema, om ni ska ha något...vi ska ha rosa, grått och vitt. vi gifter oss i rydaholm som ligger i värnamo kommun. vi tänkte skicka ut inbjudningskorten i mars ungefär. men funderar på att starta en liten save-the-date grupp eller meddelande tråd på facebook till de närmaste som vi absolut vill ska komma och de som kommer från göteborg
Vi har också bestämt färgtema. Kommer bli ljusrosa och svart, möjligtvis någon vit detalj kanske :)
Toastmaster och toastmadame är tillfrågade och dom tackade båda ja. Vi är så glada över det!
Min syster kommer då vara toastmadame och även brudtärna. Vill ha fler brudtärnor men kan inte bestämma mig för vem/vilka mer. Väldigt svårt!
Sambon har däremot ingen aning om vem han vill ha som marskalk. Vi båda vill inte välja någon bara för att ha, utan ska vara personer som står oss nära, som vi kan lita på när det gäller allt. Både att hjälpa till med fixande inför bröllopet och även som stöttepelare om det behövs. =)
Vi ska ha strand/havstema med färger som vitt, sand och turkost.
Vi ska vigas vid havet och kommer bara ha våra två barn som näbbar, inga tärnor eller så.
Vad mysigt att ha bröllopsfest på villa Odinslund. Hur många gäster får plats där?
Vi har nämligen 160 gäster ca. Lite svårt med lokal som passar.
Vi har svårt att bestämma oss för vem vi ska fråga om toastmaster/tostmadame och även värdpar. Har ni andra tänkt ha både värdpar och toastmaster?
Vi har svårt att bestämma oss för vem vi ska fråga om toastmaster/tostmadame och även värdpar. Har ni andra tänkt ha både värdpar och toastmaster?
Förr var i alla fall (tror jag) värdpar ofta brudens föräldrar. Då dom betalade för bröllopet och bjöd in till bröllop. Men nu har det väl en helt annan innebörd. :)
Vi kommer sköta osa och allergier mm. själva. Vill ha lite kontroll över det hela ;) Vi kommer nog fixa solrosfrön i två korgar som tärnorna eller några andra får stå och hålla i vid utgången, som gästerna kommer få ta en näve ifrån :)
Förr var i alla fall (tror jag) värdpar ofta brudens föräldrar. Då dom betalade för bröllopet och bjöd in till bröllop. Men nu har det väl en helt annan innebörd. :)
Vi kommer sköta osa och allergier mm. själva. Vill ha lite kontroll över det hela ;) Vi kommer nog fixa solrosfrön i två korgar som tärnorna eller några andra får stå och hålla i vid utgången, som gästerna kommer få ta en näve ifrån :)
Lite nyfiken.. Gör man det mellan vigslar eller efter sista vigseln? :)
Har alltid undrat hur det fungerar med såpbubblor. Far bubblorna mot brudparet eller blåser man bara ut i luften utan att det ska träffa brudparet? Blir det fläckar på kläderna om man träffas av bubblorna? :)
Tusen frågor haha