• Chicita

Min mamma kommer inte

Vi hade ett avhopp på ca 25 personer pga älgjakten. Så jag vet att många prioriterar den. Det är ju något som många liksom lever för. Det är deras batteriladdning. 
    För oss är det medeltidsveckan som är helig. Och vi missade bröllopsfesten till makens lillebror och fru nu i år pga den. Vi missade dock inte bröllopet eftersom det var förra året och inte under medeltidsveckan ;) 
    Då vi bokar 1-2 år i förväg så kan det kosta oss upp till 15.000:- att avboka den veckan då vi måste avstå från både boende, färja, transport osv. Så om vi vet mer än ett år i förväg så kan vi anpassa oss, men kommer en inbjudan 6 månader innan och det krockar så... tja... 

Nu kom ju inte min mamma heller med, men det var inte pga att hon inte ville. 
    Utan andra omständigheter som jag inte ska ta här. Så jag förstår att det känns jobbigt att din mamma inte verkar bry sig. 
    Jag skulle nog sagt till både henne och till din bror att det betyder mycket för dig om dom kommer och att det gör dig väldigt ledsen när dom inte visar mer intresse än så här. Du kan förstå problemet med arbete, men det borde gå och lösa på något sätt om dom förklarar för sina arbetsgivare vad det gäller.

Hoppas det löser sig för dig :) 

Svar på tråden Min mamma kommer inte