Ankan skrev 2015-09-25 06:35:48 följande:
Vad ska ni har för tema Jenni? Har ni bestämt er för en festlokal redan eller beror det på vad ni hittar för ställe att hålla vigseln på, vill ni har allt på ett ställe?
Oj vad mycket ni har hunnit med! :) Vi ska inte ha ett väldigt utmärkande tema men vi ska ha färgtema vitt, grönt och lite rosa och så ska vi ha lantligt, avslappnat, mycket spets och genomgående liljekonvaljer i dekorationer, brudbkett, tärnbuketter osv. Vi har bokat en bystuga till festlokal och vi har tänkt oss att ha vigseln hyffsat nära så att det inte tar allt för lång tid med bil men det finns ingenstans där det blir bra att ha vigsel i direkt anslutning till festlokalen.
Ankan skrev 2015-09-25 08:03:14 följande:
Har ni redan hittat vigselringar? Vad ska ni ha för design, med eller utan sten, flera stenar?
Åh det fanns jättemycket fint på den sidan! Det jag tycker är svårt med utländska sidor är att deras ringar ofta är i gult guld medan våra svenska ringar ofta är i rött guld. Min förlovningsring är i rött guld och jag känner inte att jag vill ha en ring i gult guld till den. Det är så synd för annars har jag hittat jättefina ringar på etsy.se.
Jag har nästan bestämt mig för att ha en liten solitärring i rött guld till min släta förlovningsring. Jag är ingen sån som har jättemycket smycken på mig och jag vill inte ha jättemycket bling men ändå någonting. Jag har också kollat på ringar med fina mönster ingraverade (eller hur dom gör), det är ett tips till dig Ankan som inte vill ha sten men ändå något speciellt, t. ex. såhär: