Jenni skrev 2015-09-16 20:44:15 följande:
Vad kul med en Dalatråd!! Jag har tänkt skapa en flera gånger men liksom inte kommit till skott :) Den stora 2016-tråden är lite svår att hänga med i eftersom det är så många som skriver.
Jag och min blivande gifter oss 11 juni i Siljansnäs utanför Leksand. Det blir ca. 70 gäster med ca. 15 barn inräknat. Vi har bokat lokal, en mysig bystuga men inte kyrka/vigselplats. Kyrkan i Siljansnäs är så otroligt stor så den är inget bra alternativ till vår avslappnade personliga vigsel som vi önskar. Vi letar andra alternativ helt enkelt.
Ska ni ha kyrkligt/borgerligt och hur många gäster ungefär? :)
Åh vad härligt! Det är så vackert där uppe :)
Vi kommer ha kyrkbröllop, Hosjö kyrka är bokad. En fin gammal träkyrka som inte är så stor. Vi har också bokat en en fin bystuga till festen :)
Ett litet bröllop med bara den närmsta familjen och vännerna på festen blir det, men landar ändå på ca 40-50 personer och då är det inte en enda som är bjuden bara för att man borde. Blir säkert lite fler som kommer på själva vigseln i och med att vi båda har vuxit upp i Falun och det antagligen är lite gamla grannar och föräldrar till barndomsvänner som vill vara med.