Jenni skrev 2015-09-24 18:24:42 följande:
Ankan du skrev att ni ska ha utomhusvigsel, ska ni ha en lokal som plan B ifall det skulle ösregna då eller hur tänker ni kring det?
Bra fråga :) Vi har faktiskt ingen plan B än, men det lutar åt ett tält. I augusti har det än så länge oftast varit bra och stabilt väder utan hemska regnskurar så jag hoppas att vi har tur. Prasslar regnet ner på ett tälttak förstår man ju inte ett ord av det som sägs så då får vi kanske vara i festlokalen ändå. Vi får hoppas på det bästa!
Annars har det också stått still lite de sensaste veckorna, men dessa punkter har vi i alla fall klara:
datum och festlokal (vigselplats på samma område direkt vid sjön)
vigselförrättare
fotografer
best män och tärnor står fast, toastmaster har blivit frågad igår och ville fundera lite på äran först
min moster ska sjunga på vigseln, men vi har inte bstämt vad än
en kompis gör bröllopstortan (troligtvis någon naked cake med blåbär och hallon)
save the date korten har skickats, gästlistan är alltså klar
hemsidan är klar och behöver bara uppdateras då och då
klänningsöket har börjat
färgar till dekoration etc har vi bestämt (kommer utöver det inte ha något tema)
ja, finns ju mycket mer att göra och fundera på. Några prylar har jag börjat köpa, men det mesta med dekoration etc är på idénivå.
Vad ska ni har för tema Jenni? Har ni bestämt er för en festlokal redan eller beror det på vad ni hittar för ställe att hålla vigseln på, vill ni har allt på ett ställe?