vickyy skrev 2015-10-08 12:47:56 följande:
Fru Kungaholmen: har ni kikat på resa än och fått prisförslag?
Ni andra vad kostade ert boende? Känslig fråga så behöver ju inte svara men behöver bolla lite tankar :) fick prisförslag på 120000 resa och flyg. Stämmer de kostnaden för 2 v och 2 personer? :) way to much okej De är once in a lifetime men? :)
Beror ju på vad ni får då, och var.
Vi åkte som sagt för 4 år sen så priserna har säkert gått upp, men för flyg och 14 nätter all inclusive på Kuredu (i beach bungalow då, t.ex. water villa hade såklart kostat mer) betalade vi under 40 000. Vi bokade som sagt flyg och hotell själva, ser ärligt talat ingen anledning att använda resebyråer längre, mer än såklart att det finns någon man kan vända sig till om det uppstår något problem man inte kan lösa själv. Sen tillkom en hotellnat i Male pga strul från flygbolaget, och en övernattning på Heathrow (vi flög som sagt reguljärt!), samt utflykter och extragrejer, så totalt blev det nog 50 000.
Jag tror att det då var den absolut billigare resan man kunde komma undan med till Maldiverna, det var på håret att jag vann den förhandlingen med mannen vars ingångsbud var Gdansk, han gav med sig när han såg att det gick att få resan såpass billigt.
Men för 120 000 skulle jag nog vänta mig något riktigt hejdundrans lyxigt i så fall!