• Loveit

Hur får man en rolig bröllopsmiddag?

ja, hur får man egentligen en rolig bröllopsmiddag? Vi vill inte ha en stel och lugn middag. Det får mer än gärna vara röj direkt, mycket skratt!

Har ni fått några tips? Varit med om en rolig middag? En väldigt lugn middag?

Ös på med tips!

Jag har nämligen suttit och kollat igenom serien som gick på TV4 tidigare (Fyra bröllop) och även fast några brudpar satsar kan det ändå dö ut lite under middagen.

Hur gör man för att det inte ska dö ut emellan åt?

• Svar på tråden Hur får man en rolig bröllopsmiddag?
  • Loveit
    crs skrev 2015-10-06 16:21:28 följande:

Jag inbillar mig att det kanske främst hänger på vad man har för folk där. Trista personer kommer väl vara trista oavsett vad man hittar på? 

Men för att "underlätta" för kul folk så vill jag säga alkohol + typ en komiker! Det vore väl superkul, att ha en liten standup under kvällen! Det kräver inget av gästerna, men är ändå skoj liksom. Det vore ju ett bröllop man skulle minnas med. :) 

Ja, självklart måste gästerna göra sitt också. Men jag tror det är lätt att vara lite stel och försiktig på bröllop till en början, speciellt om man inte varit på så många bröllop.  :)

Tingeling89 skrev 2015-10-06 15:56:36 följande:

Detta har jag funderat på. man kanske kan ha någon överraskning när folk börjar slöa till? Fast vad är frågan Tungan ute

Jadu.. Vi som brudpar får nog inte vara allt för nervösa och tystlåtna för att visa gästerna att det är helt okej att ha roligt under middagen haha

Då jag själv hatar att stå i centrum och inte kan sjunga funderar jag på att spela in en rolig musikvideo till låten "Älskade ängel" som då kommer vara till min blivande. Den ska då visas någon gång under middagen, förhoppningsvis blir det lite skratt då ;)

Svar på tråden Hur får man en rolig bröllopsmiddag?