Hur får man en rolig bröllopsmiddag?
Vi hade ett bröllopsbingo i festhäftet. Med små uppdrag eller saker som skulle hända för att gästerna skulle få kryssa för och få bingo. Jag hade köpt små priser till de fem första som fick bingo och ett fint pris för den som skulle få hela brickan full. Det blev huuuur kul som helst! Vi kunde se från honnörsbordet hur gästerna gjorde coola tricks, pratade med varandra och skrattade och hade roligt. De fick kryssa om de höll tal eller skålade för brudparet, och det lättade upp stämningen lite.
Roligast var att jag hade lagt in att min man skulle ta av sig kavajen, och det hade han läst innan var ett fullständigt horribelt etikettsbrott, så han vägrade. Vilket resulterade i att hans mest tävlingsinriktade vänner mer eller mindre klädde av honom till slut.
Dessutom hade vi "regler för kvällen" som gjorde att många förstod att det inte var meningen att det skulle vara en stel tillställning. Lägg ner besticken innan du applåderar, håll höger om du ska krypa under bordet, ät bara från din egen tallrik etc. Jag var supernöjd, och det tog inte särskilt länge att sätta ihop det. Allt ordnades i Word och tog högst en timme.