Aug17 skrev 2016-08-18 10:14:45 följande:
Toppen, då ska jag gå in och kolla där!
Vad hade vi blivande brudar gjort utan Pinterest?! Det är ju the best ever!
Har du några bra tips på amerikanska forum? Jag har bott i USA och har en hel del gäster därifrån så det vore kul att få lite inspiration därifrån också!
Än så länge så har vi bokat lokal och vigselförrättare. Vi har även bestämt färgtema, lila/silvergrått typ och en del av dekorationerna. Vi ska inte gifta oss i kyrkan, utan kommer troligtvis gifta oss utanför vår lokal som ligger väldigt fint vid vattnet. Då jag är uppvuxen vid Göta Kanal så va vår första tanke att gifta oss på en av passagerarbåtarna som går där, men det går inte få ihop det med tiden eftersom de har sina vanliga turer också.
Så antigen blir vigseln där festen är eller vid något fint ställe i närheten.
Vi har en nära vän som ska viga oss! Det känns jättekul att han ville! Sen har jag en vän som ska sminka mig, och min mamma är frisör så hon fixar håret. En annan vän är fotograf så han fotar! Känns roligt att engagera vänner och familj!
Vi ska iväg och kolla lokalen igen om ett par helger, känns som vi behöver göra det nu så att vi kan spika en del idéer till dekorationerna. Ska troligtvis göra lite DIY så jag vill komma igång så fort som möjligt.
Hur långt har ni kommit i er planering?
Men åh vad härligt med så många som kan hjälpa till och det blir mycket billigare =)
Weddingbee är den som är bäst tycker jag.. vart i USA bodde du? Jag var au pair i Chicago för några år sen.
Åh använder pinterest till allt.. vi ska nog ha lite country garden tema i en lada =) älskar lila!