Sommar 2017 skrev 2016-05-20 06:47:17 följande:
Vad roligt att se att det är lite aktivitet i tråden Nu är det "bara" ca ett år för de flesta av oss i tråden att gifta oss. Antar att de flesta här planerar bröllop till sommaren. Min funderingen är just nu att fixa riktigt bra save the date kort. Vad tänker ni? Har ni några bra ideer? Jag vill ha något roligt men vet inte alls vad! Vi ska åka till kreta nu i sommar så kanske man kan ordna något kort där vid stranden eller dylikt
Vi diskuterar också kort.. Vi kommer (antagligen) spela in en film och berätta datumet för de inbjudna) ca 6 mån i förväg och sedan skicka inbjudningskort kanske 3 mån. i förväg. Har kollat en del på pinterest, för att göra egna, men det svåra är att jag vill ha liknande tema på inbjudningskort, agendor i kyrkan, menyer, tackkort och kanske också placeringskort.. tycker det är svårt!
Vi funderar dock på att ha tema barkalas eller så, men prickar, rutor, vimplar mm. svart, vitt, rött. kanske gult eller grönt också. Men det är verkligen svårt!
Hittade ett fint mönster med hjärtan som först är några stycken på en enfärgad bakgrund, och som sen blir tätare och tätare, så att de till slut blir en enda färg nedtill, trodde verkligen att jag sparade filen, men det verkar inte så! :(
Annars är det riktigt svårt! Vi har idag, bokat kyrka! ska kolla lokal i helgen för bröllop den 15/7 -17. (: