• Lindex

Bröllop 2017, vilka mer?

Min kille friade på julafton när vi var i New York! Nu har vi bokat Soldathemmet i Gävle för bröllop den 7e januari.
    SÅ KUL att se att fler är ut i god tid o framförallt fler vinterbröllop! Vi valde detta för att vi vill åka på smekmånad till Thailand eller Burma <3

Vi funderar över huruvida vi ska catera eller om familjen (som erbjudit sig) ska få laga maten...
    Från början tänkte vi 50 gäster men många i släkten vill komma så nu pratar vi om det dubbla... (!) ngn som har tips?

• Lindex

Tack Bergvagg! Ja jag velar jättemycket om maten. Nu har vi återigen bantat ner gästantalet till 80 och den catering vi kollat på kostar mellan 140-250 kr/kuvert så det blir ju mycket pengar. Jag får bara dåligt samvete för att min familj ska behöva arbeta och kanske inte njuta lika mycket av festen om de ska laga maten också... 

Annap92 jag sitter och kollar jag med, känner mig ganska säker på vilken stil jag vill ha men vågar inte köpa ifall jag ångrar mig när det närmar sig... Jag har ju dock inte hittat just DEN som jag bara faller pladask för. Om det känns så ska du nog köpa! 
     Jag älskar La Sposa klänningar, ngn som vet var en kan finna sådana på västkusten? Dyra som tusan men kan vara härligt att testa... Oskyldig
    Jag är också på jakt efter cape, gärna vit. Någon som vet var en kan finna sådana kläder i Göteborg med omnejd? 

XoXo

• Lindex

På tal om gästlista Bergvagg, så är det verkligen så svårt! Jag skrev upp alla jag kunde komma på som tänkbara gäster och strök sen de som omedelbart kändes "fel". men blir svårt ändå för jag har supermånga fastrar/mostrar och farbröder samt kusiner. Ska jag bjuda alla i släkten har jag 150 gäster så omöjligt att inte välja bort folk. Men vem? tänk om folk blir sura? Och hur gör en med par som har barn? Med eller utan? Mina syskonbarn ska ju vara med...

Svar på tråden Bröllop 2017, vilka mer?