Inlägg från: lillasyster2017 |Visa alla inlägg
  • lillasyster2017

Bröllop 2017, vilka mer?

Min sambo friade (äntligen efter 3 år tillsammans) på alla hjärtans dag, exakt en vecka sen nu. VI hade pratat löst om det till och från tidigare men han var väl införstådd med att jag ville att han själv skulle fråga när han kände sig redo. :)

Så denna veckan har vi sprungit runt på stan i, vad som känns som, Göteborgs alla juvelerare. 

Det roliga är att vi som var så bestämda från början om att vi skulle ha varsin enkel, slät, vitguldsringar slutade med att vi hamnade hos en guldsmed där vi fick hjälp med att designa våra egna och bägge blev rödguld. Tog över en timme hos den guldsmeden men oj va bra service vi fick! :)

Så nu går jag och längtar efter att få prova min. Första provningen blir troligen om 1-2 veckor, innan stenarna sätts in. 

I övrigt har jag kollat på alla dessa checklistor som finns på nätet och konstaterat att vi ligger bra till i planeringen. Vi har 3 datum vi kan tänka oss och vi har kontakt med platsen vi vill vara på och väntar på bekräftelse från dom. För att vara säkra på att vi verkligen får plats så har vi också gjort en grov gästlista som blev lite för lång så vi har skurit ner den till 65 så att alla får plats vid middagen. Sen så har vi också gjort en grov budget så vi vet hur mycket vi behöver spara.

Är lite rädd för att man ska "tröttna" på planeringen så nu tänker jag så snart vi fått datumet bekräftat av anläggningen så ska jag/vi nog pausa planeringen och "bara njuta" av förlovningen ett tag. Om ni förstår vad jag menar? :)

Det är ju ändå 15-16 månader kvar. 

Svar på tråden Bröllop 2017, vilka mer?