Bröllop 2017, vilka mer?
Vi har bestämt datum (10/6-17) och mycket av detaljer är framspånat men inte så mycket egentligen bokat. Vi gifter oss borgerligt hemma på vår altan (någon som vet hur långt i förväg jag bör boka vigselförrättare?) Och har festen 50m därifrån i en lada vid sjön. Ett extra partytält skall sättas upp utanför ladan för att det skall bli större.
Gästlistan är nu på 92 personer (wow) och då räknar jag med ca 80 ätande gäster. Vi kommer att ga grillbuffé och efterrättsbuffé, ingen tårta.
Tärnor är valda och tillfrågade, alla tackade ja. Toastmadame och toastmaster är frågade men endast ett svar än så länge :)
Vi kommer att skippa save the date och skickar istället ut inbjudningarna i slutet av januari. Många av våra gäster är långväga så de behöver god tid.
Jag kommer göra hår och smink själv (tsm med tärnorna) och blommorna blir vilda ängsblommor som svärmor och svägerska skall fixa. Jag kommer att göra nästan all mat själv (jag älskar den minutiösa planeringen som krävs) men ha en kock som grillar köttet.
I oktober så kommer jag och tärnorna åka för att prova klänningar :D
Jag vet egentligen inte riktigt vart jag skall börja boka grejer, men dekorationer och övriga saker jag behöver köper jag efter hand redan nu.