Lalaaa skrev 2016-09-01 11:10:04 följande:
vi kommer bjuda 50 stycken ungefär men vi tror inte att alla kommer att komma.. men har räknat på 50 personer iallafall =)
ja det går bra, det är inte speciellt svårt men det tar lite tid =) det kommer att bli pompoms i ljusrosa, rosa, ljuslila och vitt och jag kommer att göra ganska många.. iallafall över 100 för vi har tänkt hänga upp i taket så det blir lite som ett moln när man kommer in i festlokalen och dekorera lite annars också =)
åh vad smidigt med en kompis som kan hjälpa till med det =)
det går framåt i planeringen =) ska snart beställa hem inbjudningskort och så ska jag fixa lite på dem också själv.. ska beställa som ett färdigt kort bara och sen ska jag limma fast dem på "tårtpapper" så att man som viker över en spetskant över kortet och så ska jag knyta igen det med en rosett =) typ som bilden visar men andra färger =)
hur går det själv med planeringen nu då?
Låter verkligen jättefint med pompomsen! ???? Har ni bestämt något kring dukningens utformning och stil? Vi har temat i vitt och guld så hela dukningen och pyntet är bestämt och spikat. Vi kommer ha en del pompoms (i guld) men mer att det hänger i grupper på olika ställen i lokalen. Det är högt i tak där vi ska vara så vi vill ändå visa upp takhöjden :)
Jättefina inbjudningskort! Verkligen fint med "tårtpappret" ???? När ska ni skicka ut era?
För oss går det jättebra! Känns som att vi har stenkoll på allt. Jag jobbar som kommunikatör och är ofta projektledare så jag är van att rådda grejer, planera, tänka många steg framåt och ha struktur. Känns som att det kommer väl till pass just nu.
De "stora" posterna är spikade och klara: kyrka, lokal, tärna, bestman, toastmasters, fotograf, catering, transport, färgtema, grafisk profil, allt underlag till alla trycksaker (inbjudningskort, vigselprogram, festprogram, menyskyltar, bordsplaceringstsvlor, frågor till tipspromenaden med mera), vi har tagit ut offerter från olika tryckerier på alla trycksaker och valt tryckeri, vi har bestämt minglets utformning, dukning, alla detaljer i festlokalen, önskelista/kravspecifikation till tärna och toastmasterpar är skrivet, solist till kyrkan, frisör och make up artist, tårta och preliminär tidplan med hålltider för alla grejer under själva bröllopsdagen, med mera.
I veckan bokade vi hotellet till vår bröllopsnatt, ikväll har vi telefonmöte med en trubadur som eventuellt ska spela på festen, imorgon ska vi boka florist och få en budget på alla blommor som ska beställas i och med att vi har spikat brudbukett, tärnbukett, corsager och blommor till festlokalen. Sen ska vi prova min ring för att kolla så att den är fin tillsammans med förlovningsringen. Sen beställer vi den på nätet för att hålla ner kostnaderna :)
Det ända som jag kommer vänta lite med är klänningen. :) men där vet jag vilken typ av modell jag vill ha.
Haha, här om natten drömde jag om bröllopet att på festen så bläddrade jag i festprogrammet och istället för det fina program som min kompis ska göra hade hon gjort det i Word och klippt in bilder på slott. Jag blev ledsen och undrade varför hon hade gjort så och då sa hon att hon gjorde det för att det var så dåligt att vi inte hade festen på ett slott. ????????
Att jag inte heller hade sett programmet innan bröllopsfesten är ju i sig en väldigt stor gåta också.
Har du börjat titta på ring? Ska ni båda ha vigselring eller behåller din blivande förlovningsringen och graverar in datumet för vigseln?