june2017 skrev 2016-09-28 08:58:16 följande:
Tackartackar! Den hade jag nog inte hittat själv (A)
Superbra!
Det är så kort vigsel så vi struntar i livemusik där och satsar på att ha det vid middagen ist :)
I övrigt så börjar det närma sig klänningsprovning! Den 15/10 ska jag och mina tärnor prova klänningar, och det ska bli så roligt! Jag har ingen aning om vad jag egentligen vill ha, så det blir spännande.
I eftermiddag så tänkte jag boka möte med cateringföretaget för att bestämma mer exakt vad de ska göra, och så är gästlistan nu spikad! 84 inbjudna gäster blir det.
Jag handlar på glas och porslin och sånt lite eftersom, och har skrivit en lång lista på saker att beställa på black friday 25/11, tänkte försöka hitta kap där.
Saker att fixa nu är fotograf, trubadur och en grillkock. Och skrivaren, så jag kan börja göra provexemplar på inbjudningskorten :)
Ett allmänt råd. När dagen väl är kommen. Ha en av dina tärnor eller någon annan vän/syster hos dig när du gör dig i ordning - för att hjälpa dig. Det behövs! Jag brukar ofta ha min fru med mig när jag fotograferar och hon brukar ägna 50% av tiden till att hjälpa mig med fotoutrustningen och 50% av tiden till att hjälpa bruden att komma i ordning (!). De flesta tänker att "äsch, jag behöver väl ingen hjälp att sätta på mig en klänning". Men sen kommer allt annat. Saker som ska bäras och tas med. Något som ska ut till bilen eller någon nyckel som ska levereras till någon. En fläck på skon som måste putsas bort. Ett hårspänne som inte passar och måste bytas i sista minuten. En BH som inte vill sitta bra. osv osv. Av min erfarenhet så blir det av någon konstig anledning mängder med saker som du som brud kommer behöva hjälp med. Då är det bra att ha någon som hjälper till. (Du kanske redan tänkt på det, men de andra här i tråden kanske inte gjort det.)