Zirkonia istället för diamant
Jah kände likadant och då jag inte är en tjej som gillar så mycket bling kände jag inte att jag ville lägga massa tusenlappar på en diamantring. Men eftersom det var förlovning (som man förhoppningsvis bara upplever en gång om livet) så bestämde jag mig för lite lagom bling. Dock med tanken i huvudet att jag ville ha en slät vigselring och att jag kanske skulle ta på mig förlovningsringen bara till speciella tillfällen när jag väl har gift mig.
Så jag köpte faktiskt en halvalliansring i silber och med zirkonia. Det känns inte alls billigt, det går inte att se en skillnad mellan en diamant och en zirkonia med bara ögot (inte ens experter kan, har jag för mig). Vill du berätta att det är diamanter så kommer alla att tror dig ;)
Har du hittat en ring du fastnat för och du har råd med, så köp den och njut av den. Din förlovning är inte mindre "äkta" bara för att du har en ring med zirkonia. Glöm inte att man enligt tradition har släta förlovningsringar i Sverige. Det är amerikanska filmindustrin som får oss att tro att man ska ha en stor sten på handen (som ska ungefär kosta en månadslön).