snusse skrev 2016-02-16 16:51:01 följande:
Haha, ja, jag har förberett ett tal i huvudet. Men antar att det kommer bli som för dig. Gråt emellanåt! Jag har redan sagt till mamma och min syster och en kompis... haha, kan inte hålla mig.
Va o kollade på ringar idag. Ska också köpa varsina billiga som vi sedan kan kopiera och göra i äkta guld. Sedan kan man ha de här som slit och släng, han jobbar som maskinförare och jag inom vården så då är det bra att man har en fin ring som ligger och väntar på helgen... :) Så har jag den här i handväskan eller runt halsen på jobbet. Jag ska ha en rödguld (förgyllt silver nu då) med flera diamanter i mitten. Sen har jag inte bestämt om han ska få röd- eller vitguld (också silver först). Min mamma säger att man inte kan ha olika färg på ringarna. Sen är hon snart 60-år också så traditionerna ändras ju... Vad tycker du? Dina var jättefina! Har du gjort ingravering i dem också?
Jag jobbar också inom vården och känner att en ring för 2-4000 känns lite onödigt att ha runt halsen alla dagar utom när man lyckligtvis är ledig en dag eller två. Gillar dock att klä upp mig och ha fina smycken så tänker att vi satsar på lite tåligare ringa nu och sen lite finare med stenar och sånt till vigseln. De jag köpte är från CStockholm som faktiskt är min kusins företag. Har massa smycken från dem som jag gillar så de matchar. Dessutom är de i rostfritt stål så de tål en del.
Jag har inte graverat dem än, tänker att vi gör det tillsammans beroende på om vi behåller dessa eller byter dem. Däremot så har jag graverat hänglåset vi skall hänga upp.
Klart man kan ha olika färger. Det tycker jag är jätte snyggt. Jag hade själv haft det om jag inte såg så fruktansvärt blek ut i rödguld. Har alltid silversmycken eller stål annars. Dessutom trivs jag i silver :) Men jag tycker det är häftigt när man har olika. Älskar ringar som blandar i samma ring!