• Hellus

Var är bäst att köpa brudklänning?

Jag ska prova brudklänningar i februari i Stockholm och tänkte fråga om tips på vilka butiker som finns och är bra att gå till? Är det någon som dessutom har erfarenhet av att beställa sin klänning på internet? Jag har tittat på jjhouse, är det bra kvalité?

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Var är bäst att köpa brudklänning?
  • Ankan

Jag var bara på två brudbutiker i Stockholm.
    Först på bröllopskällan där jag var för några år sen när en kompis gifte sig, hon fick super service och köpte sin klänning där. Jag själv kände att de inte tog sig så mycket tid och efter att jag hade provat ett antal klänningar hade de inget mer att rekommendera. Synd tyckte jag då.
    Sen var jag på White Birds. Här fick jag superbra service, men det fann inte en enda klänning som jag hade råd med och då hade jag ändå angett ett budget på 10.000 (vilket jag tycker borde räcka till en riktigt tjusig klänning) men hänvisades då bara till rea-klänningar. Inget fel på dem, hittade en fin klänning som helt enkelt fortfarande var för dyrt för mig.
    Jag hittade min klänning till slut i en brudbutik i Dalarna där de hade ett mycket bredare erbjudande än i Stockholm där jag upplevde att det fanns 2-3 olika stilar i oändliga variationer, gillade man bara en stil så fanns det inte så mycket att prova ens. Jag är super nöjd med min klänning som var dessutom väldigt prisvärd i jämförelse till "stockholm-klänningarna" och ändå av riktigt bra kvalitet och design.
    Lycka till med klänningjakten!

• sveadoris

Jag ska åka till Dalarna i helgen och undrar vilken butik du besökte där? :)

• Ankan
    sveadoris skrev 2016-01-13 16:48:49 följande:

Jag ska åka till Dalarna i helgen och undrar vilken butik du besökte där? :)

Jag var hos Högtidshuset i Djurås: hogtidshuset.se/
    Linn som äger butiken var supertrevlig och superkompetent. På lördagar har hon vanliga öppettider, annars gäller det tidsbokning. Jag hade bokat en tid på 45 min, men var där längre än så och hon fick aldrig bråttom. Jag fick prova massa olika kläder, bland annat ett som hon hade designat själv, riktigt tjusigt! Jag hittade min klänning där, så jag är faktiskt helnöjd!
  • Nightrod

Vi köpte damens klänning på JJ-house
    Och med tanke på att frugans och hennes släkt är alla utbildade innom sömnad osv så granskades klänningen ganska hårt i sömmarna. Och fick inga klagomål utan snarare lovprisad och förvånade över pris och kvalite

Live free, ride free
Svar på tråden Var är bäst att köpa brudklänning?