Var är bäst att köpa brudklänning?
Jag var bara på två brudbutiker i Stockholm.
Först på bröllopskällan där jag var för några år sen när en kompis gifte sig, hon fick super service och köpte sin klänning där. Jag själv kände att de inte tog sig så mycket tid och efter att jag hade provat ett antal klänningar hade de inget mer att rekommendera. Synd tyckte jag då.
Sen var jag på White Birds. Här fick jag superbra service, men det fann inte en enda klänning som jag hade råd med och då hade jag ändå angett ett budget på 10.000 (vilket jag tycker borde räcka till en riktigt tjusig klänning) men hänvisades då bara till rea-klänningar. Inget fel på dem, hittade en fin klänning som helt enkelt fortfarande var för dyrt för mig.
Jag hittade min klänning till slut i en brudbutik i Dalarna där de hade ett mycket bredare erbjudande än i Stockholm där jag upplevde att det fanns 2-3 olika stilar i oändliga variationer, gillade man bara en stil så fanns det inte så mycket att prova ens. Jag är super nöjd med min klänning som var dessutom väldigt prisvärd i jämförelse till "stockholm-klänningarna" och ändå av riktigt bra kvalitet och design.
Lycka till med klänningjakten!