Vad hade DU velat ha av detta? Samt tips på alkoholfritt?
Hej!
Vi ska bjuda till sommarbröllop, med lunch och tårta. Maten ska vara fisk-skaldjur.
Skulle du helst vilja ha varmrökt laxfilé eller halstrad röding? - Eller en lokal fisk (gös från Hjälmaren, då vi bor i Örebro)?
Vad skulle du vilja ha till fisken? - Färskpotatis med dill, eller rotfrukter med timjan i ugn? (Två-tre olika sallader kommer att finnas; en lite matigare med ost och oliver, samt en lite mer "vanlig", samt ev en väldigt enkel).
Sedan har vi detta med förrätt. Jag skulle helst se att gästerna fick en fördrink med snittar med olika skaldjur, löjrom, osv på. Funkar det? Att de liksom minglar runt med varann, dricker fördrink och äter snittar, i väntan på oss (vi ska fotas direkt efter vigseln). - Det blir max 20 gäster, närmsta släkt och närmsta vänner, skall tilläggas.
HAR NI NÅGOT TIPS PÅ EN GOD, FESTLIG, ALKOHOLFRI FÖRDRINK?
Vad vill ni helst dricka till fisken? Både jag och min blivande make är nykterister, men vin känns festligare än bubbelvatten. (Är alkoholfritt vin gott? Tips på något sådant isf?).
Efter maten blir det kaffe och bröllopstårta. (Är kaffe med avec standard?, skulle helst skippa alkohol helt, eller iaf begränsa det till max två glas vin till maten. Kan man göra så? Vad ser gästerna helst att man gör?).
Jag vet att det är vår dag och vårt bröllop. Men jag vill ändå att våra gäster ska känna sig nöjda och glada hela eftermiddagen (bröllopet är alltså från strax innan tolv på dagen, fram till kanske 6-7 på kvällen. Så ingen röjarfest eller så, utan endast en trevlig middag med lite dans efter maten).
Jag skulle vara jättetacksam om någon tar sig tid att svara. - Svara från hjärtat - vad skulle DU vilja ha om du som gäst fick bestämma? (Du kan svara anonymt).