missmass skrev 2016-09-05 18:31:48 följande:
Varför känns det som att folk VILL missförstå?
Jag menar som sagt inte att man ska fläska på en stor kuvertavgift för att kunna ha ett fett bröllop, utan för att somliga verkligen, på riktigt, skulle få äta torra kex och dricka vatten på sin bröllopsdag om de ville att hela ens familj skulle kunna komma på bröllopet. Alt bjuda mamma, pappa, mormor och syskonen på köttfärslimpa efter en enkel cermoni.
Men om man vill att HELA ens familj ska kunna komma och delta, är det då så fel att de får betala sin egen middag?
Valet är ju:
1. faster Greta och farbror Bertil blir inte bjudna alls på festen, för man har inte råd. eller
2. faster Greta och farbror Bertil blir bjuda, och får själva välja om de vill lägga 500 i kuvertavgift eller inte.
Men då har de ju i allafall en möjlighet att komma om de vill och kan.
Kan inte folk se att det är en skillnad på att ta en kuvertavgift för att ha möjlighet att kunna bjuda alla, och att ta en kuvertavgift för att det ska vara superlyxigt?
Läs gärna hela mitt inlägg:
Jag förutsätter att de flestas "drömdag" ändå innefattar att ha alla man älskar, eller åtminstonde så många som möjligt, där?
Jag har läst HELA ditt inlägg och är fullt införstådd med vad du menar.
Anser fortfarande att man har den bjudning som man har råd med.
Är det så att man inte har tillräcklig ekonomi så får man SPARA tills man har råd att ha den fest man vill ha, eller så får man revidera sina planer. Tar det 3 år att spara ihop det man "behöver", så får det ta 3 år.
Då menar jag INTE att man ska ha en kuvertavgift på 2000:- bara för att man vill bjuda på Kobebiff till alla.
Kuvertavgift, oavsätt om det är 50:- är helt fel enligt mig i alla fall.