Att börja planera...?
Jag tror detta är rätt vanligt. Ett tips är att prata mycket i början om vad ni vill ha ert bröllop, vad ni vill ha för delar, för lokal, hur många gäster etc. hur ni vill lägga upp det hela så ni är överens om den biten. Ofta kanske man lägger ner olika mycket anstängning för att man har olika ambitioner och olika visioner,.
Jag insåg att jag kommer nog göra mer än min respektive i vår planering. Det är helt ok för mig, men jag inser också att jag inte kan göra allt. Och självklart vill jag att vi båda ska göra saker, men vi angriper uppgifter olika. Jag är en planerare som vill vara ute i god tid och min respektive gör det mesta i sista sekund.
Vi började med att boka lokal. Och ja, där tog jag ett större lass i researchen men såg ändå till att han var invovlerad. Efter vi bokade lokal/datum så började jag skriva en checklista på allt som behövdes göras och deadline för aktiviteten (finns mallar på nätet. tex. www.brollopstorget.se/artiklar/1.1202916-verktyg-planering-och-checklista) Sen delade vi helt enkelt upp punkterna efter vad vi vill göra. För oss är detta avgörande för att dela upp arbete. Jag kika på vår checklista lite då och då ioch påminner min kille som sina punkter. Hoppas detta tips kanske hjälper er längst vägen.