Inlägg från: Melisende |Visa alla inlägg
  • Melisende

Visa din ring! - Bildtråd ringar 2017

DåSomNuFörAlltid skrev 2017-01-25 23:52:22 följande:

Fick hem mina ringar för en vecka sen och kan inte sluta prova dem! Längtar tills juli då jag får ha på mig dem på heltid!

Sjukt snygga! Såhär vill jag att mina ska se ut. Varifrån är dina? Och är solitären upphöjd eller ganska låg?
  • Melisende

[quote=4434855][quote-nick]Karin.M skrev 2017-02-18 09:35:38 följande:[/quote-nick]

Efter tre veckors letande bestämde jag mig tillslut för Vanbruuns ring Angelica i 18 karats vitguld. Jag hade svårt att bestämma mig för vilken carat jag ville ha på diamanten, men valde tillsist 0,40 - vilket jag är mycket nöjd med! De första jag tittade på var runt 0,25 men en expedit sa att när man provar en diamant som känns too much, då har man hittat rätt.

Jag provade flera olika carat och matchade även med framtida vigselring (halvallians) och då kändes denna carat väldigt bra. ;

[/

Denna är ju superfin :) och jag gjorde lite samma resa som du med caraten och är nu på 0,40 i tankarna. Är din framtida vigselring från samma ställe? Kan du berätta mer om vilken den är isf? Jag är lite i valet och kvalet men tror att jag valt Sofia till.

Svar på tråden Visa din ring! - Bildtråd ringar 2017