Septemberbrud2019 skrev 2017-12-08 13:49:58 följande:
Jag funderade på vart du tagit vägen, jag är ju sån där som har datorn på i princip hela tiden när jag är hemma, oavsett om jag kollar TV, lagar mat eller håller på med tvätt.
Jag har hittat några inspirationsbilder som stämmer överens med vad jag vill ha till mina tärnor dock måste färgerna ändras till våra men modell känns rätt. Hur ser dina önske-tärnklänningar ut?
Härligt att ha det gjort, har alla tillfrågade sagt ja? Det låter smidigt att ha samma person som marskalk och toast, blir mindre folk att hålla reda på hehe
Mm 1-1,5 år innan blir nog bra för oss också. Vill fråga live och inte över text eller telefon. Funderar på att göra någon fin present, i alla fall till mina tärnor, med frågan. Tror inte min sambo vill ha sånt dravel till sina marskalkar haha
Tror det är kan vara bra med en kille och en tjej så har man en representant från bådas "sida" haha Har du ingen annan kvinnlig gäst annars förutom dina tärnor som kan vara tänkbara?
Detta beslut är så viktigt, det gäller att verkligen känna sina gäster och fråga rätt person. De vi funderar på att fråga gifte sig för 2 år sedan så de har lite koll på hur det fungerar. Sedan är jag ett totalt kontrollfreak så tror inte det blir mycket för dem att planera, detta är vårt bröllop, vår viktigaste dag hittills och ärligt talat så vågar jag nog inte lämna över något ansvar helt på någon annan än mig själv. Inte ens med lekar/tal, jag blir lika glad även om jag vet vem som vill tala och då kan jag vara med och schemalägga dem rätt haha
Jo, jag har också datorn på jämt och hade det varit lika lätt att gå in här som på Facebook hade jag gjort det flera gånger om dagen, men upplever tyvärr inte att det är det. Har det jobbigt med studier o.s.v.
Vad skönt att du hittat modellen till tärnklänningarna! Jag vill ha knälängt eller hellångt, gärna med något band i midjan, inte för urringat, inte axelbandlöst, men inte heller lång ärm. Elegant, stilfullt men hyfsat enkelt. Bra färger tycker jag är ljus/himmelsblått, gammelrosa och aprikos. Hur hittade du inspirationsbilder till dina?
Ja, det som blivit tillfrågade har sagt ja. Låter jättefint att fråga med en present, jag var lite väl snabb för det. Presenter kommer de dock inte lida brist på.
Jag funderar på om jag har någon annan kvinnlig gäst som kan passa som toastmadame, men kommer faktiskt inte spontant på någon. Men det här får väl tänkas på några varv till.
Jag tror jag måste tagga ner lite på mitt kontrollfreak och låta toastmaster/madame/övriga gäster planera kvällen. Då är vi iaf i lokal som vi själva valt, med mat som vi själva valt, ska även ha ett liveband (som vi, surprise, själva valt) efter middagen. Tror jag vågar släppa på resten. Vad vill ni ha för lekar?