• Gerda

Julkalender till honom =)

Hej!

Jag har en liten tradition där jag ger honom en julkalender som jag tillverkat själv. Varje dag får han något litet, en tjänst osv.

Till er som tycker om att pyssla och har tid så rekomenderar jag detta! Han känner sig speciell och alla tycker ju om att få öppna nåt litet i 24 dagar!

I år kommer det att vara som ett kuponghäfte med 1 rim/dag, medföljande en skattkarta (som jag gör i hotoshop) dit hn får leta sig fram till dagens "lucka".

• Svar på tråden Julkalender till honom =)
  • Stjärna

Jag unnar mig att INTE rimma i år, det får bli nästa års vånda.

Jag är klar med kalendern och vad jag ska stoppa i paketen, men har bara köpt ca 6-7 saker ännu.

• Jema

Hej Stjärna!
    Skulle vara kul om du ville dela med dig av vad du tänker ha för saker i kalendern, men självklart bara om du vill dvs.

Jema

• elis

När vi var små gjorde mamma kalendrar till oss. Eller när vi var alla tre syskonen så hade vi en sån där med ringar men innan det gjorde hon av tändsticksaskar som hon skrev olika nummer på. Kunde limmas ihop som en liten byrå med lådor.

I varje låda kunde det ligga russin, mandlar och annat smått och gott men det går ju väl ihop med lappar med rim och kartor till gömställen.

Jag gjorde till en kompis en gång av saker jag hade hemma. Slog in dem som paket skrev nummer på och lade i en kartong - en enkel kalender

• Ananas

Jag har varit iväg nu och fixat lite saker och ska gömma dem fort innan sambon kommer hem. Han ringde precis och kommer om 20 min.
    Jag har köpt choklad, miniskumpaflaska, tablettask och så ville jag ha kinderägg men de var slut!
    Det ska även finnas med biobiljetter, videohyra, massage, bastukväll inkl öl och korv, en valfri favvis-middag som jag lagar åt honom.
    Det var nog det, jo, till julafton blir det en särskild överraskning som han får öppna på julaftonskväll när vi är ensamma... ;) ska gå och leta efter litet kit till det någon dag här! Det ska vara några snygga/läckra underkläder. :)

Resten av luckorna har min sambo så generöst donerat till katten så hon får kattgodis i dem! :)

• Nymphéa

Vilka underbara idéer alla har! Tacktack!
    Jag ska ge min sambo ett par strumpor och rimma på att hans strumplåda är full med strumpor men inga passar ihop

"Detta par de passar ihop.
    Alla andra går till sop (orna)"

Asdåligt! Jag vet!
    Nån som känner sig på rimstigen?

• Jema

Nymphéa, här kommer ett strumprim:
    Dessa funkar bäst i par,
    Se nu till, du båda spar!

Jema

• elis

åh, kan vi ha rimstuga innan jul? Ni är ju duktiga på det...

• Lojsan

KUL att det är fler jag som tydligen skämmer bort min man med en present-julkalender!!! Han har fått det de senaste 4-5 åren, och jag har aldriiiig fått nån...
    Så nu har jag blivit lite slö så nu får han "bara" paket på varje advent, lucia, sin födelsedag och på julafton!

Nåväl, det blir i år:
    kalsonger
    strumpor
    pocketbok
    marsipangris
    nån lott (vinsten delas lika! )
    foto på oss, i en ram med hjärtan på.

Och troligtvis lite badskum!
    Aha, en liten kula
    att ned i badet pula...

/Lojsan

PS: Mina föräldrar får också varsin kalender! Med rim också såklart!

• Jema

elis
    Visst kan vi ha rimstuga
    Jättekul om man skriver in saker man behöver ha hjälp med och ser om andra har några bra rim man kan använda sig av.

Jema

• Gerda

Hallå på er!

Är klar med 18 st dagar - rim o klappar!

Ska kolla igenom era förslag nu o kolla om jag hittar mer inspiration!

/Gerda

Svar på tråden Julkalender till honom =)