• Hedwigeleonora

Min man har lämnat mig

Hej,
    Det är två månader sen vi gifte oss och nu har han träffat en annan och flyttat in till henne. Jag förstår absolut ingenting. Han vill inte prata med mig och nu har jag slutat ringa. Det är bara tyst. Fruktansvärt det är som att leva i en mardröm. Jag hoppas att han ska ångra sig och jag vet inte hur jag kommer att reagera om han gör det.

Vi skulle starta familj, försöka skaffa barn och nu står jag här ensam. Han är kär och verkar inte bry sig ett dugg om mig. Overkligt. Jag försöker bara överleva dagen.

• Svar på tråden Min man har lämnat mig
  • Signatur

Fattar ingenting. Borde han inte vetat det före bröllopet??!!!
    Jag tycker du har rätt att kräva en förklaring!
    *kram* och sköt om dig!

• penapöna

Oj, vet inte riktigt vad jag ska säga. Fy vad hemskt!

Skickar en kram!

• Jennifer E

Tänker på dig, finns en lite liknande tråd under frieri och förlovning som är rätt ny. Ni kanske kan ha lite stöd av varandra. Om ni vill förståss!

Stor kram/Jenni

• Mrs Brady 2 B

Hur kan någon vara så självislk???
    Att han går och gifter sig med dig och bara 2 månader senare bryr han sig inte alls??? Vilket as!!

Jag lider verkligen med dig!!

*tröstkramar om dig!!*

• Hedwigeleonora

Tack för kramarna, det värmer.

Hur gör man för att hitta något att leva för igen? Allt är bara svart. Vi har levt ihop i nästan 7 år. Hur kan man plötsligt en dag gå ut och söka sig någon annan? Han har inte sagt att något är fel och jag har heller inte märkt något.

Vi har ju förståss haft problem som i alla relationer men det är inget nytt. Dessutom så lovade han mig att älska i nöd och lust när vi gifte oss. Allt känns som ett skämt.

Jag har inte märkt något, det kom som en blixt från klar himmel.

• Jennifer E

Jag har inga bra svar tyvärr mer än det gamla trista att det vänder så småningom och det är ju ingen tröst nu.

Han verkar irrationell som så många män tyvärr är... Vill ej racka ner på honom för jag vet ju inte hur du tar det men nog skulle man vilja ta ett rejält snack med honom för att försöka fatta. Hur länge har han träffat henne?

Den andra tråden heter "Det blir inget bröllop för mig". Läs den om du orkar, brukar kännas bra att se det svart på vitt att man ej är ensam.

• TeaSpoon

Men?! Ja, jösses... i mitt sinne låter det som om han flyr från något.... Men jag vet inte eftersom jag inte känner någon av er...

Hur man hittar ur det svarta?! Bra fråga, men en dag har man bara gjort det... ta dig tid och sörja förhållandet, kontakta gärna en kurator - det gjorde kompisen när hon blev lämnad på ungefär samma sätt och det hjälpte henne jättemycket!

• Kicker

Gud vad arg man blir, detta är andra gången på bara några dagar som jag hör om karlar som lämnar sina fruar huxflux bara! Fattar inte vad de tänker!!!
    Jag föreslår också att du kollar igenom den andra tråden, Nyfiken Guls historia är väldigt lik din.
    Stackars dig, var stark, du ska se att allt kommer att ordna sig till det bästa! Allt som händer här i livet har en mening, även om vi inte alltid förstår...... *kram*

• Grönkulla

Sänder kramar till dig.

• Fröken Svensson

Usch vad trist! Sänder kramar till Dig.

Jag undrar både angående detta och i fallet i den andra tråden - märkte ni verkligen ingenting?

Jag kan förstå om man är särbo eller har relation på distans - men om man bor ihop? Märks ingenting i hans beteende? Han borde ju dessutom vara borta mer om han allls ska hinna lära känna den nya stjärnan? Jag har ingen aning hur det förhåller sig. Dessutom angår ju inte detta mig alls, men i samma situation är nog detta en av de tvångstankar jag skulle nagla mig fast i som en i sjönöd: "Varför märkte jag inget"

Vilken liten gris! Kan man inte göra sig besväret att göra slut med ena innan man inleder med den andra. Och nog borde han ha kunnat ha tillräckligt med hjärnceller att blåsa av bröllopet? För då borde han ju, om inte annat haft klart för sig att detta inte var rätt.

Svar på tråden Min man har lämnat mig