Inlägg från: Hedwigeleonora |Visa alla inlägg
  • Hedwigeleonora

Min man har lämnat mig

Hej,
    Det är två månader sen vi gifte oss och nu har han träffat en annan och flyttat in till henne. Jag förstår absolut ingenting. Han vill inte prata med mig och nu har jag slutat ringa. Det är bara tyst. Fruktansvärt det är som att leva i en mardröm. Jag hoppas att han ska ångra sig och jag vet inte hur jag kommer att reagera om han gör det.

Vi skulle starta familj, försöka skaffa barn och nu står jag här ensam. Han är kär och verkar inte bry sig ett dugg om mig. Overkligt. Jag försöker bara överleva dagen.

• Svar på tråden Min man har lämnat mig
  • Hedwigeleonora

Tack för kramarna, det värmer.

Hur gör man för att hitta något att leva för igen? Allt är bara svart. Vi har levt ihop i nästan 7 år. Hur kan man plötsligt en dag gå ut och söka sig någon annan? Han har inte sagt att något är fel och jag har heller inte märkt något.

Vi har ju förståss haft problem som i alla relationer men det är inget nytt. Dessutom så lovade han mig att älska i nöd och lust när vi gifte oss. Allt känns som ett skämt.

Jag har inte märkt något, det kom som en blixt från klar himmel.

• Hedwigeleonora

Hej,
    som svar på frågan, om jag inte märkte någonting. Nej, faktiskt inte och det är som du skriver fröken Svensson, man frågar sig tusen gånger om dagen. Varför förstod jag ingenting?

I mitt fall så är det så att han alltid varit borta mycket eftersom han jobbar i en annan stad, men jag har aldrig varit orolig. Han är eller rättare sagt var "moralen själv".

Det var nog så att jag helt enkelt aldrig skulle ha kunnat tänka mig att han kunde göra en så'n här sak.

Det som jag tänker mycket på är varför pratade han inte med mig? Hur kunde han bli så desperat att han bara stack. Det känns som om han blivit besatt.

Jag funderar på om jag någonsin har känt den här mannen. Det är en skum känsla eftersom jag är en känslig person som läser av situationer ganska lätt.

Jag känner mig grundlurad, det är svårt.

Just idag känner jag mig ganska stark, det går mycket upp och ner. Avgrund ena dagen och ganska bra nästa. Jag är helt övertygad om att detta inte beror på mig, han har fått ett frispel. 40-års kris, han fyllde 40 förra veckan.

Han borde ju ha nått en viss mognad vid den åldern kan man tycka.

Tystnaden håller fortfarande i sig, vi har inte pratat på mer än två veckor. Just nu tycker jag att det är ganska skönt.

Tack för alla värmande ord.

• Hedwigeleonora

Hej,
    Tack för ert stöd.

Nu är det helt kört, i går bröt jag tystnaden och ringde upp honom. Jag fick höra det jag inte ville nämligen att han träffat rätt och skulle stanna där. Ingen förklaring. Det var som om han inte brydde sig alls.

Vem har jag levt tillsammans med?

Idag är det skapligt, jag har berättat på jobbet och nu håller jag på och byter namn. Jag går tillbaka till mitt flicknamn.

Nu är det bara att överleva, bearbeta sorgen och sakta gå vidare.

Kram Hedwigeleonora

Svar på tråden Min man har lämnat mig