Inlägg från: christina hansson |Visa alla inlägg
  • christina hansson

    Vad är otrohet?

    Jag är så jäkla förvirrad!

    Min (eventuellt!!!) blivande man och jag har alltid haft problem med svartsjuka och att kunna lita på varandra fullt ut. Till viss del för att vi känt varandra länge innan vi blev tillsammans och därför vet hur vi varit innan, dvs. jag har varit otrogen (kyssar) mot min förra kille och han har haft väldigt många one night stands. I början av vårt förhållande kysste jag en annan kille i fyllan och villan, vilket jag erkände och blev förlåten för.

    Problemet nu är följande:
    Det senaste året har han vid två tillfällen, då han varit mycket berusad, kysst andra tjejer. Första gången förlät jag. Den här gången har jag inte gjort det utan flyttat ut och vägrar att ha någon kontakt med honom. Men vad ska jag göra nu?
    Det ska tilläggas att jag vid ett tillfälle ljugit för honom och gått ut och träffat en gammal kärlek och blivit rejält berusad, dock utan något hänt, fast han ville. Kan inte ge någon förklaring till varför jag gjorde det, på samma sätt som min "nuvarande" inte kan förklara varför han kysst andra tjejer.

    Jag vill ha andra människors åsikter om detta, eftersom jag själv är så förvirrad. Ska jag förlåta? Vad har ni för erfarenhet av killar som otrohetskysser- sker det igen och igen?
    I övrigt har vi tro det eller ej ett helt fantastiskt förhållande, vi är bästa vänner och har kul med varandra jämt.
    Men hur ska tilliten komma tillbaka? Kan förhållandet räddas?

    Hoppas på många utförliga svar & andras erfarenheter!

    Kram
    Christina

  • Svar på tråden Vad är otrohet?
  • christina hansson

    OK. Jag tror jag behöver förtydliga mig lite. Hur ska jag förlåta, inte om?

    Jag söker alltså inte dömande kommentarer om att jag ska dumpa honom på stört.
    Jag ser väl också att det är något fel på vårt förhållande, frågan är vad jag ska göra åt det. Jag vill kämpa för jag tror på oss.
    Det som står är naturligtvis ett koncentrat av det som varit dåligt. Vi har ett jättebra förhållande i övrigt, och jag tror inte på att man ska kasta bort människor bara för att man har det svårt/ inte är perfekt.

    Så jag ber därför om respekt och berättelser, inte åsikter rakt av.

    Tack,
    Christina

Svar på tråden Vad är otrohet?