• *JiNx*

Vad ska jag göra ?!!? *LÅNG*

Hej alla mina söta "vänner"..

Jag måste ha råd..
    I förrigår var jag o fikade men min vännina (som har pojkvän sedan 4 år tillbaka) Vi pratade om allt.. tänk er ALLT.. ! Sex, killar, jobbet o.s.v
    Sedan började hon berätta hur hon tycker att tjejer e det finaste hon vet och började ta min hand o smeka den :-0 och jag drog bort den.
    Men jag förstod inte, vad hon ville ha ut av det

Efter några timmar sa hon:
    -Jag måste berätta något för dig.
    Så jag tänkte ok.. SHOOT..
    Hon berättar att hon e Bisexuell!! Ok, jag visste inte hur jag skulle svälja det, men fortsatte att lyssna. Jag sa till henne om pojkvännen vet, o hon sa att han blir K*T på att hon har S*X men tjejer..
    Ärligt talat kunde jag inte svälja det, för att hon gick in på hur dom hade samlag, hur bröst e det finaste som finns och hela köret gick till. Jag kände mig äcklig.. För att jag mindes hur hon hade tagit på mina bröst och tyckte att jag hade fina bröst. Jag har bytt om i samma rum, hon berättar hur hon tycker att jag e sexig och kvinnlig. Vet ni jag känner mig äcklad!! Sen på väg hem fortsatte hon med DETALJER om hur tjejer e underbara under samlaget. Och mitt i hela tog hon mig på rumpan.. Du hoppade jag till, och hon sa: -Lugn jag ska vara SNÄLL, om du vill ska jag visa dig en sak o du vill du inte tillbaka..
    Jag vände mig om och fortsatte att skynda mig hem.

Och efter detta vill jag faktiskt inte ha nåt med henne att göra, inte för att hon e Bi utan att jag vet att hon vill förstöra mellan mig o min fästman.. För 2 månader sedan sa jag till min fästman att hon verkar lite skym, men sket i det..

Vad tycker ni jag ska göra???

• Svar på tråden Vad ska jag göra ?!!? *LÅNG*
  • Electric Lady

Tja, vill du inte vara kompis med henne så vill du inte.

Är det så att du tycker att det finns problem men att du ändå vill vara med henne får du väl säga att du känner dig kränkt av hennes beteende mot dig, att du inte vill veta av sexuella närmanden utan bara vara kompis.

• TeaSpoon

Säg tack, men nej tack.... tänk dig in i situationen om det hade varit en killkompis som kommit med förslaget...

Nu gick hon lite väl långt tycker då jag...

• jajjan

Hej du!

Jag tycker helt enkelt att du ska ringa om din kompis och förklara för henne att det inte är acceptabelt att bete sig så!
    Att du är upptagen är någonting som hon faktiskt redan visste.
    Dessutom är det inte trevligt att bli utsatt för närmanden som inte är välkommna.
    Man måste kunna "läsa" människor, och veta vart gränsen går.

Förklara för henne att om ni ska fortsätta vara vänner så får hon ragga på någon annan, av respekt för både dig och din kille.
    Och dessutom borde hon komma på ett annat sätt att "ragga" på, det där var ju bara nasty!

• Gnutten

Snacka om att överreagera....
    Din kompis verkar ju vara riktigt
    kul tjej tycker jag. ha ha ha....

• Ellte

Gnutten: Beror ju helt på hur stämningen var och det vet ingen av oss... Jag håller med Electric Lady! Enkelt och bra uttryckt!

• MissRut

Jag kan inte låta bli att tänka på om det varit mig det handlat om. Eller om din kompis varit en kille. För mig skulle detta vara helt oacceptabelt! Ni har ju båda en partner!!! Visst, en liten antydan om att hon gillar dig hade väl kanske gått an, för då hade du ju kunnat säga att du inte var intresserad. Men att hålla på sådär! Nej tack!

• Charlize

Du skrev att ni tidigare under fikat pratat om ALLT... Antagligen kände din väninna att hon kunde berätta för dig och vara sådär frispråkig som ni kanske varit tidigare.
    Och eftersom du nog inte sa ifrån med en gång så uppfattade hon inte att du inte gillade det hon sa och gjorde utan fortsatte. Du har ju tidigare låtit henne ta på dina bröst... men det var ju INNAN hon "kom ut".... Då var det ok. Eller?
    Så som du reagerar är så som killar oftast reagerar i samma situation med en killkompis. Tidigare har de kramat om varann när de träffats men nu när han är bi/gay så går inte det alls.... För herre gud, det kan ju uppfattas som att man stöter på den personen och "sån är ju INTE jag...". Har du homofobi?

Varför du känner dig äcklig förstår jag inte, och varför du tror att hon skulle vilja förstöra mellan dig och din blivande förstår jag inte heller.

Och varför är hennes kille konstig som tänder på det. Fråga din blivande vad han skulle gilla att se dig ah sex med en tjej och se vad han säger...... ;)

Jag tycker att du ska prata med din väninna och förklara att även om du är väldigt smickrad över att hon tycker att du är snyg och sexig (för di borde vara smickrad) så är inte du intresserad av henne på samma sätt. Jag tror nog inte att hon är dummare än att hon förstår, och så kan ni vara vänner igen som vanligt.

Om jag var du så skulle jag samtidgt uppskatta att hon ser dig som en så nära vän att hon kan berättadet för dig. Jag kan inte berätta för någon av mina väninnor att jag tänder på tjejer och jag och min haft trekant ett par gånger.....

• Dea

Jag tycker hon stötte väldigt klantigt. Man brukar ju känna av när det inte är välkommet.

Det justaste är att förklara att du inte är intresserad av en sexuell relation med henne, att du inte är bi, och att ditt och din pojkväns trohetslöfte innefattar båda könen. Rakt upp och ner.

Det är skitsvårt att nobba tydligt när inviten kommer från ett helt oväntat håll, som från en nära vän, man blir liksom så paff.

Sen, det där med brösten. Hon var väl över gränsen där. Men om det inte störde dig innan så skulle jag släppa det, nu med. Var bara tydlig med att det inte är okej, ifall nån liknande situation skulle komma.

• *JiNx*

Tack alla för er svar..
    Jooo, jag störde mig när hon tog mig på brösten, och vid ett senare tillfälle sa jag det till henne.

Charlize
    När jag skrev att vi hade pratat om ALLT var det så vi hade gjort det senaste 1 ½ året. Jag känner mig äcklig, och jag har anat att hon vill förstöra. Med hennes kommentarer att jag borde skaffa mig en blablabla osv.
    Jag tycker att det e konstigt att hon får ha sex med andra och pojkvännen som låter det. Men han får inte ha sex med andra, eller inte ens va med när hon gör det
    (sa hon). Det kallar jag dubbelmoral.

Gnuttan..
    Du e helt ute och cyklar. om det e acceptabelt hos er så är det inte hos oss.

• Gnutten

Ber om ursäkt om jag bagatelliserade
    ditt problem förut. Tyckte bara du var väl hår i dina ordval om att du helt vill klippa kontakten med henne och att du känner dig äcklig osv. Klart hon gick för långt , men det kanske du borde visat tydligt med en gång?

Att hennes kille inte har nåt emot att hon har se*x med tjejer är kanske inte så konstigt. Dom flesta killar ink jag tänder väl på tanken på 2 tjejer tillsammans. Sen att hon har se*x med tjejer utan honom medans han inte får vara med nån annan är väl lite skumt, men så länge han är med på det ocg dom är överrens så spelar det väl inge roll. Min fru gillar också att vara med tjejer nån gång ibland men då vill hon ju alltid ha med mig också så det stör ju inte direkt.....

Svar på tråden Vad ska jag göra ?!!? *LÅNG*