Flytta isär för att rädda förhållandet - Erfarenheter?
Jag har haft en tråd här tidigare ang. Mercilon 28 P-piller.
Vi har kommit till den punkten i vårt förhållande att min sambo vill flytta till en egen lägenhet för att komma i underfund med vad hon känner, typ.
Situationen är sån här (om ni inte orkar läsa igenom andra tråden)
Hon har samma känslor som förut, älskar mig osv. Allt är jättebra, förutom en sak.
Hon vill det ska bli bra och säger hon tror det blir bra om vi flyttar isär och försöker hitta tillbaka till varandra. Att vi fortsätter träffas och så fast vi inte bor på samma adress så att säga.
Orsaken till problemet är att hon inte känner för att ha s ex. Visst, hon säger att när vi väl har det så är det bra.
Men hon säger att hon vill det ska komma från henne. Att hon verkligen får känna att "Nu vill jag ha s ex med honom"
Vi har pratat massor om vad det kan beror på. P-piller, att vi träffas för mycket osv. Men hennes egen lust till sex är inte stor.
Jag har sagt att jag ställer upp till 200% för jag tycker detta förhållande är värt att räddas.
Nu till frågan! Finns det någon som har några BRA erfarenheter kring detta med att flytta isär för att få lite andrum, etc? De flesta jag pratat med säger att
"Börjar det väl strula är det bästa att kapa osv."
Men jag vill rädda och eftersom vi båda vill och tror så....
Jag behöver lite pepp om ni förstår?