• Dolores

    Åldersskilnad?

    Någon mer än jag som har stor åldersskillnad mellan sig och sin kille? Jag är 37 (ser ut som 25, många tar fel *fnizz*) och min kille är 19, vi gifter oss i sommar. Hihi, tredje gången gillt för mig!

    Skulle ladrig kunna ha ett förhållande med en äldre man!

  • Svar på tråden Åldersskilnad?
  • Ekorren Fagerlund

    Hejsan!

    Tvärtom här! Jag skulle inte klara av ett förhållande med en yngre kille, inte så gammal som jag är nu i alla fall. Jag är 26 och min man är 42. Nu är jag ju redan gift, så då får jag hålla tillgodo men OM jag ska leta en ny karl (heaven forbid) blir det nog en som åtminstone är ett par år äldre än jag.

    Ekorren.

  • Guldfisken

    Håller med Ekorren. Föredrar killar vars största händelse hittills i livet inte är studentexamen eller den lyckade uppkörningen. :)

    Dolores, du skall ju vara jätteglad som ser yngre ut än vad du gör. Uttryck som "fnizz" har jag inte hört från en 37-åring förut heller så du uttrycker dig ju "ungdomligt" också. :)

  • Guldfisken

    Dolores: Det är förresten lite underligt att din pojkvän är 19 i den här tråden och 20 i en annan tråd.

  • Dolores

    Guldfisken!

    Åh, tack för komplimangen, jag försöker så gott jag kan! *S* Min kille är ju mycket yngre än mig så man tar ju efter lätt med dem man är med *S*. Vi möttes på en chat faktiskt, så jag kanske använder lite mycket chatstavnlingar när ja skriver på datan *hihi*.

  • Dolores

    Alltså, han är 19, kommer att ha blivit 20 när vi gofter oss i sommar. Var lite otydlig där kanske... *ler*

  • Ettolrach

    Vad är ålder annat än en siffra?

    Själv har jag en 5 år yngre make men vid 37 pch 42 års ålder är det ju rätt akademiskt...

    Visst, jag dras till yngre män, men för den sakens skull vill jag inte säga aldrig... Människor är ju trots allt mer än sina födelseår.

  • Guldfisken

    Ettolrach: Håller inte riktigt med dig där. Ålder ÄR enligt min åsikt ofta (om än inte alltid) mer än en siffra, till exempel erfarenhet och upplevelser.

  • Ettolrach

    Men olika individer har olika erfarenheter och upplevelser.

    Själv var jag rätt omogen vid 25 medan det finns 25-åringar som upplevt bra mycket mer än vissa 50-åringar...

  • Electric Lady

    Om man passar så gör det väl inget. Min brorsa är 30, och blev precis ihop med en tant som är 46.

  • TeaSpoon

    Jag tillhör också dem som ser unga ut... fyller 34 om 5 veckor och fick en ungdomsbiljett sist jag köpte tågbiljett i lucka!

    Men iaf... jag skulle aldrig stå ut med en 19-åring!! Jag har också alltid haft yngre män (nästan) men då har det som mest handlat om nästan 4 år och jag själv var 23... idag skulle jag inte orka med en 19-åring, jag vill ha människor runt mig som har upplevt lite eftersom jag själv har ganska tunga livserfarenheter...

    Så jag kan ju bara önska lycka till!!!

  • skorpionen

    jag tycker inte att åldern är så viktig.
    Problem kan väl vara- säger inte att det måste vara det men tex om man vill ha barn. År man 19 kanske man vill vänta med det o är man 37 så kan man ju inte vänta så många år. Vi har ju vår "biologiska klocka!".

    Annars är det väl mest livserfarenhet som man kan märka skillnad men det är ju inget som hindrar att man kan älska varandra o få en bra relation.

    Om man håller i hop o får vara frisk så är han 50 o du närmare 70 så det är väl mer då skillnaden kanske kan märkas men vad gör det? O vem vet hur länge man ens lever? Nej ta vara på dagarna o var glad om man hittar sin "pusselbit".

    Du skriver att du inte skulle vilja ha en äldre man. Då får man anta att dina 2 tidigare män du gift dej med också var yngre eller??

    Lycka till nu blir det väl 3:e gången gillt !!

  • Jema

    Jag tycker att åldersskillnaden är jätte viktig i ett förhållande.
    Man befinner sig faktiskt i olika stadier i livet och det är en stor skillnad om en person är en tonåring och den andra nästan "tant"/"gubbe".

    Så ja, åldern spelar faktiskt, enligt mig, en stor roll i ett förhållande.

    Jema

  • Pagan

    Min "gubbe" fyller 40 i år och jag 27. Vi blev ihop när jag var 15 och han 28. Det var nog inte någon som trodde det skulle hålla men...
    Vi har nu varit gifta i snart 6 år och har ett barn.

    Jag föredrar äldre...men visst har jag svårt att se mig själv tillsammans med en 70-åring.
    Men ändå, Sean Connery är ju nåt av det sexigaste som nånsin gått i ett par skor!

    MVH fru Pagan

  • Kookai

    Min "gubbe" är fem år yngre än mig. Jag är 30 och han 25. Även om jag inte anser att jag har några särskilda preferenser när det gäller ålder så måste jag nog erkänna att de flesta jag gått ut med varit antingen något yngre eller lika gamla.

    Men jag tycker också att ålder bara är en siffra. Min kille beter sig mycket mer vuxet än jag många gånger. Jag kan vara en riktig barnrumpa ibland!

    Och även om man kanske rent generellt kan säga att äldre har mer erfarenhet så stämmer inte det alltid heller. Vid 19 års ålder hade min kille bott hemifrån i tre olika länder med allt vad det innebar. Jag fick barn som 16-åring och flyttade hemifrån när jag var 18. I mångt och mycket är det först nu som mina "jämngamla" håller på att komma ifall rent erfarenhetsmässigt.

  • Maica

    Har jättesvårt att tänka mig att vara ihop med någon mycket yngre. Även om en person är mogen för sin ålder så finns det saker som åren ger och som inte bara finns där från början.

    Det händer ofta när jag umgås med någon yngre att jag upptäcker att den resonerar precis som jag gjorde för några år sedan. Kan inom mig le igenkännande och tänka att åren går

  • Bröllopstokiig

    Vad sägs om lite distans till den här debatten i form av min historia För ett par år sedan tände det till rejält mellan mig och en man på min arbetsplats. Han är 25 år äldre än jag är, men det har aldrig varit något problem. Vi har helt olika livshistoria, men ändå lika värderingar om hur ett gott liv ska levas. Efter mycket möda och stort besvär lever vi nu tillsammans i ett liv som ingen av oss trodde var möjligt. Vi äter och dricker gott, delar musikupplevelser, har stor närhet till varandra (utan att för den skull äta upp varandra!) och har fantastiskt sex! Vår åldersskillnad sätter piff på vårt förhållande, men jag vet att vi bryter mot något slags socialt regelverk. Det får man bortse ifrån. Livet är fantastiskt och det ska levas här och nu!

Svar på tråden Åldersskilnad?