• Karnström

Hur vet man om en kvinna stöter på en?

Hej,

Jag har några funderingar angående kvinnors sätt att närma sig/stöta på oss män. Undrar nu om någon av forumets kvinnliga inslag kanske kan upplysa mig.

Story:

Jobbar på samma avdelning som en underbar kvinna. Jag upplever att det finns något mellan oss, någon form av dragningskraft. Med tanke på alla varningar jag fått om kärlek på jobbet, har jag varit försiktig och i princip inte gjort något som kan bedömas som en stöt eller ett närmande. Något av värde har egentligen inte inträffat, men flera små incidenter ger mig ändå förhoppningar. Exempelvis kan nämnas:

? Hon har alltid ett stort leende på ansiktet när vi ses.

? Hon dyker ofta upp där jag befinner mig - i fikarummet, på mitt kontor, på kollegans kontor. Hon vill ofta ha mitt sällskap om vi ska äta lunch eller bege oss till ett möte.

? Hon ?råkar? beröra mitt lår lite då och då, exempelvis när vi sitter bredvid varandra och hon tycker att jag dragit till med ett kul skämt.

? Ibland tror jag att hon försöker avgöra om jag tittar på henne ? exempelvis känns det som om hon ibland vänder hon sig emot mig blixtsnabbt för att se om jag ?kollar in? henne.

? När vi är tillsammans med kollegor beter hon sig som vanligt, men när vi är ensamma kan jag ibland se vissa tendenser av nervositet hos henne. Exempelvis kan hon hålla på och ?pilla? med på en kopp eller en bordsväxt när vi är ensamma och hon känner att ?något ligger i luften?.

Är det möjligt att hon stöter på mig? Eller håller jag kanske på att hamna i kompisfacket?

Finns det fler svårtolkade och diskreta handlingar från en kvinna som kan signalera intresse?

Mkt tacksam för svar

/Joakim

• Svar på tråden Hur vet man om en kvinna stöter på en?
  • Monn

Japp, jag skulle säga att hon "stöter" på dig. Hon väntar nog bara på att få reda på om du också stöter på henne. Ungefär så betedde jag mig när jag var intresserad av en kille på jobbet en gång i tiden.

• TeaSpoon

Jag håller med!! Bjud ut henne... du verkar ju absolut ligga bra till!!

• Grönkulla

Jag tror också att hon är intresserad av dig. Det är dags för dig att agera.

• Karnström

Tack för svaren.

Men ärligt talat - är det så klockrent? Någon som är av avvikande åsikt?

Det som känns mest lovande i mina ögon är ju "klappen på låret" a la "Gud vad rolig du är". Frågan är om en kvinna (eller en man för den delen) berör en person den knappt känner
    vid ett flertal tillfällen? Jag skulle då inte göra det om jag inte kände något, men människor är väl olika.

TeaSpoon och Grönkulla:

Har ni tips på hur man "agerar" på ett smidigt och diskret sätt i denna situation (betänkt att vi kommer att se varandra varke dag på jobbet under en låååång tid framöver )

• JockeK

Jag satt och funderade på om hon kanske beter sig på detta sätt mot fler på jobbet?

• Grönkulla

Ring och bjud ut henne istället för att fråga henne när ni är på jobbet. Föreslå fika, teater/biobesök/utsällning/konsert eller något annat.
    Något bättre förslag än så kan jag tyvärr inte komma med. Lycka till!

• Electric Lady

Jag tycker inte att det låter klockrent. Det där är sånt man kan inbilla sig om man själv vill att det ska vara så.

• TeaSpoon

Det finns bara ett sätt att ta reda på om det är klockrent!

BJUD UT HENNE!!

Det behöver inte vara en fancy middag eller något större, börja med en fika elelr kanske en jobbarlunch på ett ställe som ni inte brukar gå till och då bara ni två...

Kontra med lite komplimanger t ex att du tycker hon är söt, eller helt enkelt fråga hur det ligger till!

För mig låter det då att hon är intresserad eftersom det är metoder som jag själv har använt

• Nyfiken gul , nu fru

Tycker inte heller det doftar klockrent...

Är hon så mot just dig specifikt eller är hon så mot alla i största allmänhet??

Och vad vill hon ha? En flirt? En träff? Ett förhållande? Lite s'e'x?

Flirtar gör hon ju, men frågan är HUR seriöst det är...???

• Karnström

Då gjorde man slag i saken under nattpasset på jobbet igår.

Hon: Vad gör du under söndagen?

Jag: Inget särskilt. Har du lust att gå på bio?

Hon: Njaaa, jag ska tvätta imorgon och så kommer min mor över från Vetlanda.

*Suck*

I vanliga fall skulle jag ha tolkat det som att få nobben. Men i detta fall så finns fortfarande de lätta "oskyldiga (?)" berörningarna och blickarna.

Ja se tjejer. Kan hon fortfarande vara intresserad trots att hon avböjde?
    Jag menar, kan hon ha tackat nej för att exempelvis spela svår eller av någon annan anledning?

Svar på tråden Hur vet man om en kvinna stöter på en?