Hur vet man om en kvinna stöter på en?
Hej,
Jag har några funderingar angående kvinnors sätt att närma sig/stöta på oss män. Undrar nu om någon av forumets kvinnliga inslag kanske kan upplysa mig.
Story:
Jobbar på samma avdelning som en underbar kvinna. Jag upplever att det finns något mellan oss, någon form av dragningskraft. Med tanke på alla varningar jag fått om kärlek på jobbet, har jag varit försiktig och i princip inte gjort något som kan bedömas som en stöt eller ett närmande. Något av värde har egentligen inte inträffat, men flera små incidenter ger mig ändå förhoppningar. Exempelvis kan nämnas:
? Hon har alltid ett stort leende på ansiktet när vi ses.
? Hon dyker ofta upp där jag befinner mig - i fikarummet, på mitt kontor, på kollegans kontor. Hon vill ofta ha mitt sällskap om vi ska äta lunch eller bege oss till ett möte.
? Hon ?råkar? beröra mitt lår lite då och då, exempelvis när vi sitter bredvid varandra och hon tycker att jag dragit till med ett kul skämt.
? Ibland tror jag att hon försöker avgöra om jag tittar på henne ? exempelvis känns det som om hon ibland vänder hon sig emot mig blixtsnabbt för att se om jag ?kollar in? henne.
? När vi är tillsammans med kollegor beter hon sig som vanligt, men när vi är ensamma kan jag ibland se vissa tendenser av nervositet hos henne. Exempelvis kan hon hålla på och ?pilla? med på en kopp eller en bordsväxt när vi är ensamma och hon känner att ?något ligger i luften?.
Är det möjligt att hon stöter på mig? Eller håller jag kanske på att hamna i kompisfacket?
Finns det fler svårtolkade och diskreta handlingar från en kvinna som kan signalera intresse?
Mkt tacksam för svar
/Joakim