• Karnström

Hur vet man om en kvinna stöter på en?

Hej,

Jag har några funderingar angående kvinnors sätt att närma sig/stöta på oss män. Undrar nu om någon av forumets kvinnliga inslag kanske kan upplysa mig.

Story:

Jobbar på samma avdelning som en underbar kvinna. Jag upplever att det finns något mellan oss, någon form av dragningskraft. Med tanke på alla varningar jag fått om kärlek på jobbet, har jag varit försiktig och i princip inte gjort något som kan bedömas som en stöt eller ett närmande. Något av värde har egentligen inte inträffat, men flera små incidenter ger mig ändå förhoppningar. Exempelvis kan nämnas:

? Hon har alltid ett stort leende på ansiktet när vi ses.

? Hon dyker ofta upp där jag befinner mig - i fikarummet, på mitt kontor, på kollegans kontor. Hon vill ofta ha mitt sällskap om vi ska äta lunch eller bege oss till ett möte.

? Hon ?råkar? beröra mitt lår lite då och då, exempelvis när vi sitter bredvid varandra och hon tycker att jag dragit till med ett kul skämt.

? Ibland tror jag att hon försöker avgöra om jag tittar på henne ? exempelvis känns det som om hon ibland vänder hon sig emot mig blixtsnabbt för att se om jag ?kollar in? henne.

? När vi är tillsammans med kollegor beter hon sig som vanligt, men när vi är ensamma kan jag ibland se vissa tendenser av nervositet hos henne. Exempelvis kan hon hålla på och ?pilla? med på en kopp eller en bordsväxt när vi är ensamma och hon känner att ?något ligger i luften?.

Är det möjligt att hon stöter på mig? Eller håller jag kanske på att hamna i kompisfacket?

Finns det fler svårtolkade och diskreta handlingar från en kvinna som kan signalera intresse?

Mkt tacksam för svar

/Joakim

• Svar på tråden Hur vet man om en kvinna stöter på en?
  • Maica

Nu har du tagit ett steg, låt henne ta nästa. Avvakta.

Man vet aldrig, det kan vara så att hon bara vill ha uppmärksamhet och får det genom att ha ett flirtigt förhållande till dig.

• Isolde

Jag skulle nog säga att svaret på din utbjudan nog tyder på att hon inte stöter på dig. Hade hon varit intresserad hade hon antagligen skippat tvätten... eller sagt något om att "på SÖNDAG går det inte".

Men man vet aldrig! Vänta någon vecka och gör ett litet försök igen, hon kanske bara blev paff över att du äntligen frågade!

• CyberPet

Frågan är ju varför hon frågade vad DU gör på söndag? Skumt minst sagt. Jag skulle fråga henne under veckan (när ni er ensamma) om hon har lust att gå på bio - lyssna noga om det är någon film hon har lust att se - och se vad svaret då blir. Bio kan man ju se vilken dag i veckan.

Petra

• Johanna = en lat kock

det fnns några tecken till att titta efter ;)
    vi tjejer har en tendens att försöka dra uppmärksamheten till bröst, hår och höfter/rumpa när vi är intresserade av ngn :D

kolla var hon har händerna när hon pratar med dig jämfört med när hon pratar med andra -
    pillar hon på halsen och nedanför halsgropen? sveper med håret? mm (förutom det du skivit själv) - isåfall grattis - hon är intresserad/attraherad

• Karnström

Tack för tipsen .

Det känns nog som om jag sabbat det ändå.
    Hon verkar undvika mig efter "närmandet" *snyft*.

• PernillaK

Att hon undviker dig behöver ju inte alltid innebära att hon inte äör intresserad. Vissa tjejer reagera så när de är intresserade. svårt att veta i detta falll..

• Marina *fru*

Tjejer VILL bli uppvaktade, några av oss mer än andra vilket leder till att man försöker få grabben i fråga att anstränga sig lite extra. Antar att det är något nedärvt stenåldersbeteende där vi försöker avgöra om "hannen" ifråga är tillräckligt lämpad att avla fram avkommor med..

Frågan är: Hur intresserad är du egentligen? Är du intresserad för att hon är det eller är de verkligen seriös? Vill du verkligen lära känna henne på ett privat plan föreslår jag att du lägger in stora uppvaktningsväxeln!

Kör hårt!

• a flock of seagulls

Ta upp det igen. Fråga om hon vill gå på bio och säg att du accepterar ett nej (Du behöver inte nämna någon speciell dag för då är det lätt att hon kanske kommer med ursäkter). Jag "raggade upp" min man på jobbet och då berättade jag helt enkelt som det var att jag gillar honom och tycker att han är trevlig. Han nappade direkt. Vill hon inte nu så ge det lite tid, det tog lång tid innan jag föll för den där trevliga killen på jobbet, men helt plötsligt en dag så insåg jag att det var ju honom jag ville ha. Lycka till.

• Cyberbride

Nej alltså... om du känner att hon undviker dig litegrann efter att du frågade henne om bio, då är det ett säkert tecken på att hon vill visa dig att hon inte är intresserad.

Hon har världens chans att visa motsatsen, nu när du frågat henne om bio (vilket var bra - hurra för modiga män (och kvinnor!!))

Hon har ingen anledning att undvika dig om hon är intresserad - och du har bjudit ut henne så nästa steg är hennes. Alltså verkar det inte så positivt. Fast det där känner du bäst själv, vi kan ju bara gissa utifrån vad du skriver.

• Dea

Nu är det hennes tur.

Har hon nobbat en gång måste man ju respektera det, speciellt med tanke på att det är en arbetsplats.

• Meddelande borttaget
  • eja

Å ena sidan behöver att hon undviker dig inte innebära att hon är ointresserad.

Å andra sidan är det väldigt jobbigt att nobba någon och det blir bara jobbigare ju mer killen har fått för sig att han inte uppvaktar tillräckligt mycket.

Håller med de som säger att det är hon som ska få ta nästa steg.

• New York brud

ok, nu ar inlaggen jag skrattade at borta, sa hoppas ingen tar illa upp...Det var "begravning" som hade roat sig i alla tradar, och jag kunde inte annat an le...

Svar på tråden Hur vet man om en kvinna stöter på en?